توسعهدهندگان شخص ثالث از همان ابتدا به دنبال مفیدتر کردن این ویژگی بودند؛ اینگونه بود که سرویسی به نام فیورد (Favrd) به وجود آمد تا توییتهای محبوب را در زمان واقعی بر اساس تعداد فیوها برجسته کند. فیورد در سال ۲۰۰۹ بعد از ظهور فیواستار (Favstar)، رقیب قویتری که تا به امروز دوام آورده است، از بین رفت.
ورود به دنیای توییتر به دلیل تفاوتهایی که با سایر شبکههای اجتماعی دارد، کمی گیجکننده بهنظر میرسد. اگر به فکر باز کردن حساب توییتر هستید یا بهتازگی حساب ساختهاید، با ورود به توییتر فارسی به احتمال زیاد با شنیدن اصطلاحات انگلیسی که به صورت فارسی نوشته شدهاند، متعجب خواهید شد. در مقالههای سری اصطلاحات توییتر به توضیح مفصل در مورد منشن در تویتر چیست؟، ریتوییت در توییتر چیست؟ و کوت در توییتر چیست؟ پرداختیم. در این مقاله برای تکمیل دایره اصطلاحات توییتریتان با مفهوم فیو و تاریخچه آن آشنا میشوید.
در سال ۲۰۱۵ جایگزینی فیو با لایک، تلاش شرکت توییتر برای سادهسازی تجربه کاربری بود. به نظر میرسید با این روش توییتر راحتتر میتواند کاربران جدیدی که با مفهوم و ارزش لایک در دیگر شبکههای اجتماعی آشنایی داشتند را به خود جذب کند.
به گزارش برنا؛ اصطلاحات فراوانی در توییتر وجود دارند که برای تعامل با دیگر کاربران باید آنها را بدانید. این بار ببینیم که فیو در توییتر چیست و چگونه انجام میشود؟