اولویت همگان به آموزش و پرورش باید در قالب یک نهضت راه اندازی شود

گفتنی است استخر شهدای دانش آموزی شهر شیروان با زیر بنای ۱۵۱۶ متر مربع از ردیف سفرهای مقام معظم رهبری با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد .

صحرایی در این افتتاحیه گفت: آموزش و پرورش قوی تضمین کننده توسعه کشور است .

وزیر آموزش و پرورش توجه ویژه به آموزش و پرورش عشایری را مورد توجه قرار داد و افزود : اشتغال و تولید کشور ما روستا و عشایر محور  است که نباید این موضوع مورد غفلت قرار گیرد .

رضا مراد صحرایی با بیان اینکه بستر برای دیده شدن توانمندی های معلمان را فراهم خواهیم کرد، افزود :معلمان فقط از طریق برگزاری آزمون وارد سیستم آموزش و پرورش می شوند زیرا رعایت قانون الزامی و از تاکیدات رییس جمهور است .

وی با تاکید بر اینکه جذب معلم خوب جزو اولویت های وزارت آموزش و پرورش است،گفت : گرانبها ترین سرمایه های هر کشوری دانش آموزان هستند که با وجود معلمان خوب مسیر پیشرفت و توسعه شتاب می گیرد .

وی با اشاره به اینکه کمبود معلم و مجتمع های آموزشی شبانه روزی  یکی چالش های ما در دو دهه اخیر بوده است،خاطرنشان کرد : ۶۷۰ کلاس درس در دو سال اخیر در خراسان شمالی ساخته شده است و ۴۰۰ کلاس دیگر تا پایان دولت هم ساخته خواهد شد که افتخار آفرینی بزرگ دولت است.

وی تصریح کرد: ۴۳ هزار میلیارد تومان دولت برای رتبه بندی معلمان هزینه کرد .

انتهای پیام



منبع

مراد صحرایی اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم ۵۸۰۶ مدرسه با ۲۷ هزار کلاس درس ساخته شده است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري برنا، در آیین های افتتاحیه ی پروژه های آموزش و پرورش در خراسان شمالی، استاندار، مدیران استانی آموزش و پرورش ، تعدادی از نمایندگان مجلس و …. وزیر را همراهی کردند.

بخوانید:  استقلال به دنبال تکرار تاریخ، مس در پی پاک کردن خاطره تلخ!