با تبلیغات غیرمجاز انتخاباتی برخورد می‌شود

وی گفت: یکی از مواد قانونی که به تبلیغات غیرمجاز کاندیدا اشاره دارد، ماده ۷۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است که در آن محل‌های ممنوعه جهت انجام تبلیغات مشخص شده و تخلف کاندیدا، مجازات تعزیری درجه هفت را در پی دارد.

به گزارش برنا از مرکزی ، «محسن خیرمند»روز پنجشنبه در این خصوص گفت: کمیته شناسایی و امحا تبلیغات غیرمجاز به منظور رصد این موضوع در فرمانداری‌ها تشکیل شده و کاندیدا نیز باید به این امر واقف باشند که در صورت تخلف، برخورد قضایی با آنها صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تبلیغات غیرمجاز کاندیدا نظیر تبلیغات بر روی اموال عمومی و یا تبلیغات در بستر پیام رسان‌های خارجی، مراتب تخلف کاندیدا را در سامانه مردمی سجام قوه قضائیه ثبت نمایند.

 



منبع

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی ادامه داد: موارد تبلیغات غیرمجاز به کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اطلاع رسانی شده و قانون نیز در دسترس آنها است که با این شرایط در صورت تخلف، هیچ عذری از متخلفین پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: انجام تبلیغات در چهارچوب قانون و در محل‌های مجاز حق هر کاندیدایی است، اما مشکل آن جاست که برخی از نامزدها با عبور از خطوط قرمز قانون، اقدام به تبلیغات غیرقانونی می‌کنند.

خیرمند تصریح کرد: در هر حوزه قضایی گروهی جهت شناسایی تبلیغات در محل‌های غیرمجاز هستند که در صورت مشاهده، اقدام به مستندسازی از اقدامات خلاف قانون می‌کنند و کاندیدای متخلف و رئیس ستاد او باید پاسخگوی دستگاه قضایی باشند.

بخوانید:  آخرین تحولات مرز لبنان با سرزمین های اشغالی

خیرمند بیان کرد: کاندیداها مکلف هستند ضمن نظارت بر ستادهای انتخاباتی خود، شیوه قانونی تبلیغات را به آنان یادآور شوند، چرا که در صورت تخلف ستاد کاندیدا، خود آنها نیز باید پاسخگوی قانون باشند.