بهترین غذاهای حجم دهنده در بدنسازی کدامند؟

گوشت قرمز مانند گوشت گاو، یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی پروتئین، کراتین، ویتامین و مواد معدنی مورد‌نیاز افزایش حجم است. البته توجه داشته باشید که منظورمان از گوشت قرمز، گوشت پر‌ از چربی نیست؛ بلکه تکه‌های کوچک گوشت کم‌‌چرب برای عضله‌سازی مناسب‌اند. توجه داشته باشید که فقط 85 گرم گوشت قرمز، 228 کالری و 15 گرم چربی دارد.

سینه یا فیله مرغ یکی از محبوب‌ترین غذاهای بدنسازی محسوب می‌شود که تاثیر فراوانی در افزایش حجم خشک خواهد داشت. 200 گرم سینه مرغ حدود 61 گرم پروتئین دارد. درست مانند ماهی سالمون، مرغ نیز مقدار مناسبی امگا 3 و ویتامین ب را در خود جای داده است. با‌توجه‌به اینکه فیله مرغ یک غذای نسبتا ارزان و در دسترس همگان است؛ به‌راحتی می‌توانید از آن برای افزایش حجم عضلات بدنتان استفاده کنید.

3

سویا؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای قرارگیری در برنامه غذایی برای افزایش وزن و حجم

حبوباتی مانند نخود و لوبیا یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش حجم عضلات محسوب می‌شوند. این مواد غذایی به‌خصوص برای افراد گیاه‌خوار گزینه بسیار مناسبی‌اند. یک لیوان لوبیا حدود 15 گرم پروتئین دارد؛ یک فنجان نخود نیز حدودا 12 گرم پروتئین، 50‌گرم کربوهیدرات و 10 گرم فیبر را در خود جای داده است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

از مصرف فراوان گوشت قرمز خودداری کنید؛ چرا که این کار در دراز‌مدت به سلامتتان آسیب می‌زند. شما می‌توانید در کنار مصرف گوشت قرمز یا سفید (مرغ)، از مکمل‌های بدنسازی اصل و مناسب عضله‌سازی نیز استفاده کنید. برای مثال، مکمل وی، کراتین و bcaa توسط بدنسازان برای افزایش حجم عضلات استفاده می‌شوند. خوشبختانه امروزه برخی از داروخانه‌های آنلاین کشور مانند مکمل شاپ، امکان استعلام و بررسی قیمت bcaa و سایر مکمل‌های بدنسازی اورجینال را فراهم کرده‌اند.

بخوانید:  باند فساد اقتصادی در یکی از گمرکات آذربایجان غربی کشف شد

لبنیات را در برنامه غذایی بدنسازی برای افزایش حجم بگنجانید

این مواد غذایی می‌توانند شما را در راه افزایش حجم بدن یاری کنند؛ اما در نظر داشته باشید بدنسازی و ساختن یک بدن عضلانی فقط با خوردن این غذاها میسر نمی‌شود. شما باید تمرینات خود را به‌صورت مستمر انجام دهید و از مکمل‌های بدنسازی مانند پروتئین وی، کراتین، BCAA و سایر تقویت‌کننده‌های ورزشی استفاده کنید.

بهترین مکمل‌های بدنسازی افزایش حجم را از داروخانه آنلاین مکمل شاپ بخرید

داروخانه آنلاین مکمل شاپ به‌عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده اینترنتی مکمل‌های ورزشی در ایران، انواع مکمل بدنسازی ایرانی و خارجی اورجینال را با ارائه کد اصالت محصول به‌فروش می‌رساند. محصولات مکمل شاپ همگی زیر نظر سازمان غذا و دارو عرضه می‌شوند تا خیال مشتریان بابت خرید یک محصول اصل راحت باشد. برای خرید مکمل بدنسازی می‌توانید وارد سایت داروخانه مکمل شاپ شوید.

داشتن یک بدن عضلانی و شش‌تکه، رویایی است که بسیاری از جوانان را به باشگاه بدنسازی می‌کشاند. اما عضله‌سازی و افزایش حجم بدن به همین راحتی‌ها هم نیست! برای این کار نه‌تنها باید تمرینات خود را به‌صورت مستمر انجام دهید؛ بلکه باید یک برنامه غذایی مناسب را نیز در پیش بگیرید. باتوجه‌به اهمیت تغذیه در بدنسازی، در این مقاله قصد داریم غذاهای حجم دهنده در بدنسازی را معرفی کنیم. مطالعه این مطلب کوتاه شما را با بهترین برنامه غذایی بدنسازی برای افزایش حجم و رمز و رازهای داشتن بدنی تنومند آشنا می‌کند.

ماهی سالمون؛ یکی از بهترین غذاها برای افزایش حجم

میل کردن غذاهایی مانند سینه مرغ و مکمل‌های بدنسازی مانند پروتئین وی و کراتین بدنسازی، بدنسازان را سریع‌تر به هدفشان می‌رساند. قیمت کراتین بدنسازی در مقایسه با بسیاری از مکمل‌های ورزشی دیگر مناسب‌تر است؛ اما مطمئنا تاثیر اعجاب‌انگیز و سریع آن‌ را پس از چند ماه در بدن خود مشاهده خواهید کرد.

بخوانید:  محدودیت اینترنت، اینستاگرام و واتس‌اپ پایان می‌یابد؟

گوشت قرمز؛ یکی از مهم‌ترین غذاهای حجم دهنده در بدنسازی

لبنیات به‌خصوص ماست یونانی علاوه‌بر اینکه بسیار خوشمزه است؛ یکی از بهترین غذاها برای افزایش حجم محسوب می‌شود. به‌طور‌کلی، پروتئین وی و کازئین دو نوع پروتئینی هستند که برای عضله‌سازی و و افزایش حجم مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ ماست یونانی هر دوی این پروتئین‌ها را درون خود جای داده است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این نوع از ماست را در برنامه غذایی بدنسازی برای افزایش حجم خود بگنجانید.

در این مقاله بهترین غذاهای حجم دهنده در بدنسازی را معرفی کردیم. شما می‌توانید با مصرف این غذاها به‌همراه مکمل‌های غذایی اصل، در زمانی اندک به هدف خود در بدنسازی دست پیدا کنید. متاسفانه امروزه مکمل‌های بدنسازی تقلبی فراوانی در بازار ایران وجود دارند؛ به همین دلیل، شما باید تقویت‌کننده مورد‌نظرتان را از مجموعه‌ای معتبر و با‌سابقه خریداری کنید.

برخی از افراد به‌اشتباه تصور می‌کنند که سویا باعث از بین رفتن حجم عضلات بدن می‌شود؛ اما هر دانه سویا منبعی ارزشمند از پروتئین و مواد مغذی است که تاثیر فراوانی در افزایش حجم بدن دارند. سویا همچنین حاوی مقدار مناسبی ویتامین کا، آهن و فسفر است که به سلامت بدن کمک می‌کنند. وجود آهن در سویا باعث می‌شود که خون‌رسانی به ماهیچه‌ها بهتر انجام شود و فرد عملکرد بهتری در طول زمان ورزش از خود نشان دهد.

حبوبات؛ یکی از موثرترین مواد غذایی بدنسازی و افزایش حجم

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است



2

فیله مرغ؛ یکی از غذاهای بدنسازی بسیار محبوب در میان ورزشکاران

بخوانید:  بر افراشته شدن پرچم یا الثارات الحسین در شلمچه

 

شاید کمی عجیب باشد؛ اما غذاهای دریایی به‌خصوص ماهی سالمون یکی از بهترین غذاهای حجم دهنده در بدنسازی محسوب می‌شوند. به‌طور‌کلی، 200 گرم ماهی سالمون به‌اندازه 40 گرم پروتئین را در خود جای داده است. علاوه‌بر این، این ماهی حاوی مقدار فراوانی اسید چرب امگا 3 و ویتامین ب است؛ بنابراین با تهیه یک ماهی سالمون نروژی اصل و میل کردن آن، بسیاری از مواد لازم برای عضله‌سازی را دریافت خواهید کرد. مصرف ماهی سالمون مانند مکمل‌های بدنسازی معتبری مانند پودر گینر یا وی، اثر تمرین شما را دو چندان خواهد کرد.


آیا این خبر مفید بود؟