تبدیل به احسن شدن اراضی وقفی حرکتی بی نظیر در پاسخ به یک مطالبه مردمی است

وی بیان کرد: حضور حجت الاسلام خاموشی در راس سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یک روحانی با دانش و برجسته وخوش فکر موجب شد فرصتی استثنایی برای تعیین تکلیف اراضی اوقافی در کشور بویژه استان قزوین که بسیاری از شهرها و روستاهای آن درگیر مسائل وقفی است مهیا شود.

22222

photo_2023-07-19_23-59-16

در ادامه روستاییان نیز ضمن طرح برخی سوالات و شنیدن پاسخ ها برای همراهی با اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ در راستای همکاری اوقاف برای تبدیل به احسن اراضی موقوفه در روستاهای استان عصر چهارشنبه لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی به همراه حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با حضور در روستاهای شنازند و آقابابا از توابع بخش کوهین برای تعیین تکلیف اراضی موقوفه اعلام آمادگی کردند.

املاک خود را نفروشید و ارزش آن را حفظ کنید

photo_2023-07-19_23-59-03

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح مهم و بی نظیربدون همراهی حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف قزوین عمنلیاتی نمی شد لذا از این رویکرد ارزشمند و مردمی و همراهی دلسوزانه این مدیر در مسیر اجرا تشکر و قدردانی می کنیم.

سیاهکلی خطاب به روستاییان شنازند اظهارداشت: در اجرای طرح تبدیل به احسن املاک و اراضی وقفی شما، توسط کارشناس قیمت گذاری می شود و با رویکرد تعامل و همکاری مدیرکل محترم اوقاف ۵۰ درصد هم تخفیف و بخشودگی در قالب حق مکتسبه لحاظ شده و صاحبان اراضی در یک مدت چند ماهه می توانند حق اوقاف را پرداخت کنند و سند دار شوند.

بخوانید:  ثبت ۲۱۰۰پرواز از آغاز سفرهای نوروزی در فرودگاه مهرآباد

آیا این خبر مفید بود؟

وی اضافه کرد: من خود را وکیل شما می دانم و در جلسات کارشناسی به نفع شما صحبت کرده ام تا این تعامل صورت گیرد و امروز هم کمک‌ می کنیم تا رضایت شما جلب شود و پیشنهاد می کنم اگر یکی از اهالی نتوانست این هزینه را پرداخت کند شما کمک کنید تا این موضوع حل شود چون باید همه روستاییان موافقت کنند تا طرح عملیاتی شود.

وی گفت: در صورت توافق همه اهالی روستا با پرداخت اولین قسط می توانید سند تک برگ بگیرید و ملک وقفی بنام فرد می شود و اسم اوقاف از املاک برداشته و ارزش زمین ها چند برابر می شود که این طرح در شهر کوهین تمام شده و در خاکعلی افراز صورت گرفته است.

انتهای پیام





نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در هیچ استانی این کار نشده و ما می توانیم با موافقت مردم هم افراز و هم تبدیل به احسن را اجرا کنیم و با این فرمول حق شما روستاییان بعد از یک دوران تاریخی ادا شده و میراث خوبی برای فرزندان شما باقی خواهد ماند.

سیاهکلی تصریح کرد: طرح تبدیل به احسن اراضی وقفی برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت در استان قزوین عملیاتی شد و حضور مدیرکل همراه اوقاف استان این امکان را ایجاد کرد تا بتوانیم یک کار بزرگ را در قزوین اجرایی کنیم.

جسارت و همراهی مدیرکل اوقاف قزوین جای تقدیر دارد

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل اوقاف قزوین با حضور در مسجد روستای شنازند ابتدا مزایای تبدیل به احسن اراضی اوقافی و نحوه محاسبه و کارشناسی املاک را تشریح کردند و خواستار همکاری همه جانبه روستاییان با این طرح مهم شدند.

بخوانید:  فعال سیاسی اصلاح‌طلب: مشکلات اقتصادی با برجام حل نمی‌شود

لطف الله سیاهکلی در این نشست اظهارداشت: موضوع اوقاف یک مبحث حقوقی است و مسیر سختی برای تعیین تکلیف آن وجود دارد و برای کار مردم هم چالش های زیادی داشتیم و باید اوقاف حافظ منافع موقوفه باشد و مشکل مردم را نیز حل کند.

سیاهکلی یادآورشد: تاکنون بیش از ۲۵ درصد زمین ها و اراضی استان سند دار شده و هیچگاه سابقه نداشته که شش دانگ وقف از تصاحب خارج شود اما برای اولین بار در استان قزوین شاهد اجرای این طرح مهم به سود مردم هستیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اگر در گذشته افراز برای اراضی کمتر از ۱.۵ دانگ انجام میشد در این طرح قرار شد تا شش دانگ هم افراز صورت گیرد که حرکت ارزشمندی است.

111111

سیاهکلی به روستاییان توصیه کرد از فروش املاک وقفی پس از تبدیل به احسن خودداری کنند و تصریح کرد: بعد از این تبدیل به احسن بدون تردید املاک و اراضی شما ارزش بیشتری پیدا می کند و شاید برخی فرصت طلبان و سودجویان به فکر خرید این اراضی باشند لذا مراقب باشید و آن را نفروشید و بگذارید فرزندانتان صاحب ثروت شوند.