“تخت رستم” در دل کوه های اطراف تهران/ کوه و آتشکده تخت رستم

انتهای پیام/


البته از مسیر‌های دیگری هم می‌توان به روستا و کوه تخت رستم رسید که یکی از این مسیر‌ها جاده رباط کریم و دیگری هم از طرف شهریار، جاده ملارد و عبور از روستای لم آباد، اسفندآباد و بیدگنه است ولی پس از عبور از روستای بیدگنه که دارای آثار تاریخی و طبیعی جالبی است، ادامه مسیر به سمت روستای قجررستم مشکل می‌شود زیرا بعد از این روستا باید وارد جاده‌ای شوید که جزو منطقه نظامی محسوب شده و برای ورود به آن باید مجوز داشته باشید، درنتیجه بهترین مسیر همان مسیر اولی است که دارای جاده‌ای سرسبز و زیباست.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، نام تخت رستم قبل از هر چیز فکر ما را به سمت شهرستان‌های جنوبی کشور چون شیراز ، کرمان ، یزد و زاهدان می‌کشاند ولی شاید باورش کمی سخت باشد که این بنای تاریخی در نزدیکی پایتخت و در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب شهر تهران در روستایی بنام بکه  در شهرستان شهریارواقع است.

بعد از گذشتن از روستای قجر، چهره کوهی بلند و مخروطی شکل از دور هویدا می‌شود. نمای کلی کوه آنچنان جذاب است که حتی اگر در مورد آن اطلاعاتی نداشته باشید هم خود بخود علاقه‌مند آن می‌شوید. نزدیکتر که می‌شوید دو تابلوی نسبتاً کوچک که توسط میراث فرهنگی استان تهران نصب شده است، به طور خلاصه در مورد این اثر و آتشکده و چارطاقی آن توضیحاتی می‌دهد.


"تخت رستم" در دل کوه های اطراف تهران/ کوه و آتشکده تخت رستم

نمای کلی چهره کوه تخت رستم در شهریار آنچنان جذاب است که حتی اگر در مورد آن اطلاعاتی نداشته باشید هم خود بخود علاقه‌مند آن می‌شوید.

بخوانید:  شکست خارج از خانه بلندقامتان تیم راه یاب ملل مریوان


|





منبع