جام ملت‌های آسیا از جام جهانی سخت‌تر است

حشمت مهاجرانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در خصوص آخرین شرایط ایران در آستانه آغاز رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا 2023 توضیحاتی را ارائه کرد که ماحصل آن را در ادامه از زیر نظر میگذرانید:

من به دعوت از مسوولان ورزش قطر برای حضور در افتتاحیه و تماشای بازی های جام ملت‌ها دعوت شدم و امیدوارم در حضورم در قطر بتوانم بازی‌ها و نتایج خوبی را از تیم ملی ایران در این رقابت‌ها شاهد باشم.

*در مورد حضورتان در مراسم افتتاحیه جام ملت‌های آسیا در قطر صحبت کنید.

این روزها مباحث زیادی در خصوص اوضاع تیم ملی برای حضور در جام ملت ها مطرح می شود. به هرحال ما زمان زیادی را برای آماده سازی تیم ملی داشتیم و ای کاش شرایطی پیش می آمد که برای بازی های تدارکاتی حریفان قوی تری را داشتیم که طی آن نکات مثبت و منفی تیم ملی بهتر شناسایی می شد با این وجود بازی برابر بورکینافاسو محک خوبی برای تیم ملی محسوب می شد. این تیم حریفی بود که در سرعت شرایط خوبی داشت و بعضا می دیدیم که سرعت شان به گونه ای بود که خط میانی ما جا می ماند.

ما می دانیم در چه میدانی قدم می گذاریم.  شرایط ایران در آسیا به گونه ای است که در تمامی تورنمنت ها می توان شانس قهرمانی را برای ما زیاد دانست. در منطقه غرب تیم های خوبی حضور دارند که سرمایه گذاری های خوبی را هم انجام داده اند ولی به نظرم حریفان شرق آسیا می توانند برای ما مشکل ساز شوند. در مجموع به اعتقاد من جام ملت ها از جام جهانی سخت تر است و ما باید برای قهرمانی در این رقابت ها تلاش زیادی داشته باشیم.

بخوانید:  واردات برنج کاهش یافت

*صحبت آخر؟

*برای قهرمانی ایران  در جام ملت ها چقدر شانس متصور هستید؟

*در حال حاضر شرایط تیم ملی را چقدر آماده حضور پرقدرت در جام ملت ها می دانید؟

 انتهای پیام/ 



منبع

گفت و گو از سمیه قدیری

*ارزیابی شما از وضعیت کلی تیم ملی ایران در این رقابت ها چیست؟

 برای تیم ملی ایران در جام ملت‌ها آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با نتایج درخشانی این تورنمنت را به پایان برسانیم. به هر حال حوادث فوتبال قابل پیش بینی نیست ولی در مجموع امیدوار هستم تیم ایران سربلند این جام را به پایان برساند.

هماهنگی در خطوط سه گانه اصلی ترین مساله برای تیم ما است. تیم ملی از دل لیگ بیرون می آید اما متاسفانه لیگ ما لیگ خوب و پویایی نیست ولی این شانس را داریم که با توجه به حضور پرتعداد لژیونرهای باتجربه این نقیصه را برطرف کنیم. ضمن این که تیم ملی ما فاکتوری دارد که ما را از حریفان مان متمایز می کند. غیرت و تعصب ملی پوشان ما مثالزدنی است که هیچ وقت و در هیچ میدانی و تحت هیچ شرایطی پا پس نمی کشند و برای سربلندی ایران تلاش می کنند. تجربه ملی پوشان ما چیزی نیست که آسان به دست آمده باشد. ما بازیکنان باتکنیک و باتجربه ای داریم و در این میان اگر ضعف و مشکلی هم وجود داشته باشد مربی با هنرش می تواند مشکلات و ناهماهنگی ها حل کند.