در رویداد«تانا» 63 تفاهم نامه به ارزش 10 میلیارد تومان امضا شد

اسدی تصریح کرد: بدون تردید شرکت های دانش بنیان در بسیاری از موارد می توانند گره گشای مشکلات بخش های صنعت و تولید کشور باشند و در صورت بسترسازی برای ارتباط دانشگاه و شرکت های دانش بنیان و صنایع می توان به دستاوردهای خوبی رسید.

233322

212122

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ چهارمین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان با حضور اعلایی استاندار، روسای دانشگاهها و پارک علم و فناوری و مدیران صنعتی و دستگاههای اجرایی در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

در این نشست ضمن استقبال استاندار قزوین از برگزاری این رویداد فنآورانه مقرر شد در جلسات کارشناسی برای انتخاب نام این رویداد و محورهای مورد نظر و نحوه برگزاری و شرکت کنندگان به جمع بندی نهایی رسیده و گزارش کاملی از آن ارائه شود.

وی افزود: محورهای مهم این رویداد شامل: حوزه های کشاورزی، صنایع شوینده و شیمیایی، صنایع خلاق، پردازش تصویر و اتوماسیون، عرصه اولویت های پژوهشی ارگانهای دولتی و صنعت لوازم خانگی بود.

انتهای پیام





پیشنهاد برگزاری رویداد «مینوتکس» در قزوین 


آیا این خبر مفید بود؟

اسدی گفت: یک نمایشگاه نیز در حاشیه این رویداد با مشارکت 10 دستگاه اجرایی برپا شد که 70 نوع نیاز را شناسایی و در نمایشگاه به شرکتهای دانش بنیان ارائه کردیم تا راهکارهایی برای حل آن پیدا کنند.

معاون فنآوری پارک علم و فناوری قزوین بیان کرد: با تجربه برخی استانها در برگزاری رویدادهای بزرگ فنآوری و نمایشگاهی پیشنهاد می کنیم میزبان یک رویداد مهم فنآوری و نمایشگاهی به نام «مینوتکس» در قزوین باشیم و بتدریج آن را به یک رویداد ملی و برند تبدیل کنیم.

بخوانید:  سال 1402 سال افتتاح های کانون تهیه کنندگان است

اسدی اظهارداشت: هفت پنل تخصصی و پیش رویداد نیز در این همایش برگزار شد و 165 نفر ساعت جلسه رو در رو تشکیل شد و در پایان این رویداد توانستیم 65 تفاهم نامه به ارزش 10 میلیارد تومان را امضا کنیم.

پرویز اسدی معاون فناوری پارک علم و فناوری قزوین با ارائه گزارشی از برگزاری همایش تانا در قزوین اظهارداشت: در این همایش که با عنوان توسعه و ارتقای زیست  بوم ونوآوری استانها برگزار شد بیش از 60 نوع نیاز را در گام اول شناسایی کردیم.

333221

وی افزود: این رویداد در راستای شناسایی و حل مشکلات بخش صنعت و کشاورزی و حوزه های مرتبط با کمک شرکت های دانش بنیان و واحدهای فنآوربرگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

این مسئول بیان کرد: منظور از «تانا» در واقع توسعه اکوسیستم نوآوری استان است و تلاش شد با بهره گیری از ظرفیت جوانان خلاق و فعال در شرکت های دانش بنیان و واحدهای فنآور برای گره گشایی از مشکلات صنعت اقدام شود. 

معاون فنآوری پارک علم و فنآوری قزوین یادآورشد: در پایان این رویداد توانستیم در مجموع 173 نیاز راشناسایی  کنیم و 96 فنآور پاسخگوی آن شدند و 12 تور از نمایشگاه دیدن کردند و 96 تفاهم نامه نیز امضا شد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع