دغدغه مردم و مسئولان در عرصه حجاب و عفاف در قزوین جدی است

آیت الله عابدینی اضافه کرد: عفت عرصه های مختلف دارد و باید زنان و مردان آن را رعایت کنند تا سلامت روحی وروانی جامعه تضمین شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: از همه نهادهای فرهنگی و دست اندرکاران عرصه حجاب و عفاف که برای ترویج فرهنگی دینی تلاش می کنند بویژه استاندار، معاونان و حامیان حجاب و عفاف، نیروی انتظامی، تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و روحانیون و مبلغان دینی تشکر می کنیم که پای کار هستند.

آیت الله عابدینی بیان کرد: نیروهای مردمی ما شبانه روز زحمت کشیدند و در بحران فتنه ها و در برابر هتاکی ها تلاش کردند تا شرایط استان را حفظ کنند و در ردیف استانهای پاک و عفیفانه بودیم.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

photo_2023-07-10_14-48-48

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبری فرمودند برخی کسانی که حجاب را کنار گذاشتند نا آگاهند و نباید آنها را در برابر باحجاب ها قرار داد اما کسانی که آگاهانه مزدور دشمن شدند و حیثیت خود را می فروشند حتما مقابل شما هستند و باید با آنها برخورد سلبی شود.

وی بیان کرد: هرکس دو روزش یک جور بگذرد مغبون است و زندگی پویا ندارد و بر این اساس باید در استان چشم انداز داشته باشید تا به دستاوردهای بهتری برسید.

photo_2023-07-10_14-48-31

وی گفت: قرار نیست همه بی حجاب و بدحجابها را در مقابل خود بدانیم و شما و دستگاه قضا، نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید عزم خود را جزم کنید تا با افراد سازمان یافته مقابله جدی شود.

بخوانید:  طبیعت ییلاق بزرگ تالش خطه امامزاده ابراهیم شفت

آیت الله عابدینی در این مراسم اظهارداشت: دغدغه حجاب و عفاف و دین و ارزشهای مذهبی از زوایای مختلف در این استان جدی است و اقدامات خوبی در این عرصه صورت گرفته البته هر انسان عاقلی یک چشم انداز دارد که باید به آن برسد و شما هم باید در این عرصه هدف گذاری کنید.

وی اظهارداشت: سالگرد جسارت جاهلانه و هتاکانه رضاخان در مسجد گوهرشاد و شهادت بانوان محجبه را گرامی می داریم و امروز باید اذعان کرد شهدای زیادی در عرصه های دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت داریم که یکی از عناوین با عنوان شهدای حجاب و عفاف جایش خالی است که پیش کسوت هستند و برخورد خشونت آمیزی با آنها شده است.

انتهای پیام

 





به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ همایش زیست عفیفانه و هشتمین همایش چادرهای آسمانی روز دوشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، طهورا نوروزی مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین درمجلس شورای اسلامی، اسفندیاری عضو هیئت مدیره بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور، سردار ابراهیمی فرمانده نیروی انتظامی استان، کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری و جمعی از خانواده ها در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد. 


آیا این خبر مفید بود؟

امام جمعه قزوین یادآورشد: برای نا آگاهان باید با محبت و نگاه پدرانه و مادرانه و خواهرانه رفتار کنیم و بشدت از دوقطبی کردن جامعه در برخورد با بی حجابی خودداری شود.

وی استفاده از ابزارهای تشویقی و کار فرهنگی برای آگاهی بخشی را مهم دانست و اظهارداشت: در مقابل تهدید و ابزار سلبی و قهری ما ابزارهای تشویقی هم داریم و باید کسانی که حجاب را رعایت می کنند تشویق شوند تا تبلیغی هم صورت گیرد.

بخوانید:  از ابتدای مهرماه،‌ چک‌های قدیمی فقط در بانک صادرکننده چک پذیرفته می‌شوند