دلیل بی رغبتی آمریکایی ها به ماشین‌های برقی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری  خبرگزاری برنا، نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها می‌گویند نگرانی‌ها در مورد تامین شارژ مورد نیاز برای حرکت، آن‌ها را نسبت به خرید خودروهای برقی مردد کرده است.

 

رانندگان خودروهای برقی نگرانی های مشابهی را گزارش کرده اند. طی ماه ژوئن، خبرنگاری از وال استریت ژورنال، یک ماشین الکتریکی را در یک سفر جاده ای 2000 مایلی سوار شد و دریافت که در دسترس بودن شارژ، و همچنین سرعت شارژرهای برقی، امکان دارد که ساعت ها به سفر او اضافه کند.

اکثر آمریکایی‌هایی که اخیراً در اوایل سال جاری توسط Consumer Reports مورد بررسی قرار گرفتند، تدارکات شارژ را به عنوان مانع اصلی در پذیرش خودروهای الکتریکی شناسایی کردند.

پاسخ دهندگان در ادامه پاسخ‌های خود تصریح کردند: نگرانی از میزان پیمایش بدون شارژ مجدد خودرو و قیمت گزاف این خودروها اصلی ترین آمار کم رغبتی آن‌ها به خودروهای الکترونیک است به نظر می‌رسد افراد کمی نگران هزینه تعمیر و نگهداری و … خودروهای برقی باشند.

خبرنگار: زهرا وجدانی 





منبع

این اولین باری نیست که کاسومر ریپورتز تدارکات شارژ و محدوده رانندگی را به عنوان عوامل بازدارنده اصلی برای توسعه رانندگی الکترونیکی در آمریکا شناسایی می‌کند. سال گذشته، Dominick Reuter از Insider گزارش داد که از هر پنج دارنده خودروهای برقی در کالیفرنیا، یک نفر به بنزین بازگشته است؛ چرا که شارژ کردن باعث دردسر زیادی برای مالکان این خودرو ها شده است.

بایدن در ابتدای ریاست جمهوری خود وعده داده بود که افزایش زیرساخت‌های شارژ شهری و بین شهری در آمریکا یکی از اهداف بلندش باشد. بر همین اساس بود که در ماه ژوئن، دولت بایدن سرمایه گذاری 7.5 میلیارد دلاری در شبکه ملی 500000 ایستگاه شارژ EV را پیشنهاد کرد اما تعداد فعلی ایستگاه های شارژ در آمریکا با ایده آل فاصله زیادی دارد. بر اساس گزارش وزارت انرژی ایالات متحده، تا به امروز بیش از 56000 ایستگاه شارژ عمومی EV در این کشور وجود دارد.

دلیل بی رغبتی آمریکایی ها به ماشین‌های برقی