رشد 50 درصدی نرخ باسوادی بانوان نسبت به قبل از انقلاب/ مراقب افزایش سن «تجرد» زنان باشیم


|





منبع

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مشاوران زنان استان‌های آموزش و پرورش ادامه داد: تربیت در ساحت‌های مختلف بسیار مهم است و خود شما هم باید به آن مجهز شوید. به عنوان مثال هنری بیاموزید، فعالیت ورزشی داشته باشید و…. مشاوران امور زنان نیز باید شبکه سازی را بلد باشند و مردم را پای کار بیاورند. باید نظام مسائل بخش‌های مختلف را احصاء کرده و برای حل آنها شبکه سازی کنید تا بتوانید مشکلات را حل کنید. 

بخوانید:  حمایت «فیلم مقاومت» از فیلم اولی ها

وی با اشاره به جایگاه زن در نظام سلطه و اقدامات دشمن برای تغییر نگرشها و دیدگاه‌های زنان گفت: به عنوان مثال سن تجرد زنان در کشور ما وحشتناک شده است. جوامع و بخش‌های دیگر را کاری ندارم، این موضوع در آموزش و پرورش ما هم خوب نیست. تشکیل خانواده و فرزنددار شدن سیر طبیعی زندگی و تکامل است. تلاش شد تا زن را از محور مولد خانواده دور کنند.  سیاست‌هایی نیز برای جلوگیری از آن مطرح و دنبال شد که بعد مادی داشت اما در آموزش و پرورش کار روی بعد فرهنگی باید انجام شود که بسیار مهم است. 


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون ۵۴ درصد معلمان ما، از بانوان هستند گفت: نرخ باسوادی قبل از انقلاب ۴۷ درصد بوده که امروز به ۹۷ درصد رسیده و فاصله باسوادی زنان و مردان بسیار کاهش یافته است.