زیر بار خواسته های غیر مردمی نمایندگان نرفته و نمی روم / سازمان منطقه آزاد اروند جای سیاسی کاری نیست / ماده 65 که اختیار ندهد کارایی ندارد

او با اشاره به شایعه های مطروح شده در خصوص بازنشستگی اش، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که در سطوح ملی از جمله ریاست جمهوری، وزارتخانه اقتصاد و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور انجام شد، این مهم نقض و در مکاتبه‌ای اعلام  شد که بازنشسته نیستم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه این نماینده‌ پس ‌از این مواردی که مورد موافقت قرار نگرفت، هر روز یک سوال از وزیر اقتصاد می‌پرسید، توضیح داد: در زمان حادثه متروپل نمایندگان آبادان اصلاً حضور نداشتند و فقط دو ساعت همراه یک کمیسیون مجلس آمدند آن ‌هم در ساعت های ظهر که جمعیتی آنجا نباشد و پس ‌از آن به سازمان منطقه آزاد اروند در مورد متروپل انتقاد کردند، در حالی که در آن برهه هیچکس مسوولیت این کار را بر عهده نمی‌گرفت و سازمان تمام هزینه‌ها را بر دوش کشید و مسوولیت کارفرمایی را برای تخریب بر عهده گرفتیم، چرا که پیمانکار پروژه گفته بود بدون کارفرما، این عملیات را اجرایی نخواهد کرد، با اینکه هنور هزینه‌های انجام شده در این پروژه به سازمان بازنگشته و برای بازپس گیری این هزینه‌ها، باید دادخواستی تنظیم و از طریق مراجع ذیربط، آن را دنبال کنیم.

اسکندری با اشاره به در خواست نماینده آبادان، مبنی بر اعطای زمین به ورزشکاران ملی، تصریح کرد: در پاسخ به نماینده آبادان گفتم که اگر ورزشکار ملی باشد و سازمان تربیت‌بدنی تایید کند، انجام می‌دهیم، در آخر نیز هیچ‌کدام از کسانی که معرفی کرده بود، نیامدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به پروسه انتخاب مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبادان، توضیح داد: در دو مرحله، شش نفر را برای تصدی این سمت معرفی کردیم که در نهایت، گزینه‌های خود را طبق قانون معرفی کردیم ولی آقای مولوی به من فشار می‌آورد که شخص مورد نظر او در گزینه ها قرار گیرد، در نهایت نیز بر اساس فشارهایی که به دبیر شورایعالی مناطق آزاد آوردند، شخص مورد نظر نماینده آبادان، مدیریت آموزش و پرورش آبادان را بر عهده گرفت.

بخوانید:  هیچ چیز غیرممکن نیست و ما می‌توانیم به هرچه می‌خواهیم برسیم/ نتیجه باید در زمین مشخص شود

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه آقای مولوی دنبال بهانه ایی از من بود و فکر می‌کرد از من مطلبی گرفته که آن صحبت‌ها را در مجلس و رسانه‌ها اعلام و به ناکارآمدی سازمان منطقه آزاد اروند اذعان کرد، افزود: نماینده مردم آبادان در حال استفاده ابزاری از جایگاه مجلس است تا به یک سری اهداف برسد، او افرادی را برای مشاور سیاسی به من معرفی کردم که در پاسخ اعلام کردم که من کار سیاسی نمی‌کنم!

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه طی سال آینده نیز 700 میلیارد تومان پروژه توسط این سازمان تعریف شده، افزود: در نشستی نماینده آبادان(مولوی) از من پرسید چرا بر اجرای ماده 65 اصرار دارید که پاسخ دادم(ماده 65 به این شکلی که هم‌اکنون وجود دارد به درد نمی‌خورد)، اما پس ‌از آن نماینده آبادان در مجلس از قول من عنوان کرد که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ماده 65 را قبول ندارد.

اسکندری با تاکید بر اینکه حق نماینده مردم سوال کردن است، بیان کرد: وقتی این سوال ها مکرر و زیاد شود غیر طبیعی می‌شود، به همین دلیل آن انتظاری که از خود داشتم محقق نشده به این دلیل که همیشه زمان زیادی را به پاسخگویی به آقایان مشغول هستم.  

او با اشاره به اینکه هدف آقای مولوی دلسوزی برای منطقه نیست و از جایگاه نمایندگی استفاده می‌کند و فشار می‌آورد که من بروم، تصریح کرد: اگر موضوع فقط رفتن من باشد و با رفتن من مشکل ها حل می‌شود، من می‌روم.

اسکندری با بیان اینکه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی(محمد مولوی) اصرار  دارد که انتخاب مدیران با هماهنگی خودش انجام شود، ادامه داد: به همین دلیل بنده نباید در این منطقه باشم و دیگر انگیزه‌ای برای ماندن در منطقه آزاد اروند ندارم، تا امروز می‌خواستم در منطقه کار کنم و دلیلی برای تقابل و پاسخگویی به چنین مسایل نمی‌دیدیم.

بخوانید:  قیمت سکه و طلا ۱۵ دی ۱۴۰۱/ سکه امامی ۲۰ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان

 





رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه مختار، احمدنژاد و مولوی بعدها به من گفتند ما شما را تثبیت کردیم، اضافه کرد: من به آنها گفتم که احتیاجی به تثبیت ندارم، کاری که مربوط به مردم باشد را انجام می‌دهم اما کار شخصی را نه! بعد از آن جلسه، آقای مولوی پیش من آمد و دو در خواست ارایه داد که تقریباً شخصی بود و من آن موارد را انجام ندادم و گفتم خلاف قانون است و انجام نمی‌دهم، آقای مولوی دو سه مرتبه دیگر نیز آن درخواست را تکرار کرد و من باز هم نپذیرفتم.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در پایان با بیان اینکه هر روز وزیر را برای رفتن من تحت‌فشار قرار می‌دهد و وزیر نیز برای اینکه فشار نمایندگان را کم کند، قبول می‌کند، تصریح کرد: من با ماده 65 هیچ مشکلی ندارم ولی ماده‌ای که اجرا نشود و اختیاری ندهند و فقط برای کسری‌ها و دردسرها ما را مورد فشار قرار دهند، کارایی ندارد.

او ادامه داد: یک‌ مرتبه نیز آقای مولوی به من گفت که چرا برای انتصاب معاون فرهنگی با من مشورت نکردی که من پاسخ دادم که هیچ جای قانون این مورد نبوده است و معاون فرهنگی را مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند انتخاب می‌کند.

او با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها مصوب شده و برخی در حال تصویب هستند، گفت: چند پروژه از این طرح مانند پل 6 بانده شهدای اروند خرمشهر که در مرحله آغاز عملیات آن هستیم و در کنار آن نیز بزرگراه خلیج‌فارس اجرا خواهد شد که خرمشهر را به آبادان وصل خواهد کرد.

بخوانید:  ۲ شکارچی کبک در شهرستان بیجار دستگیر شدند

آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام/

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمدرضا اسکندری در نشستی با رسانه‌های برخط منطقه آزاد اروند، در خصوص اظهار بی‌اطلاعی نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر از تبیین طرح تحول منطقه آزاد اروند و تعریف پروژه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری در شهرهای آبادان و خرمشهر که گزارش آن در هیات دولت بررسی و مصوب شده، اظهار کرد: در نشستی که با حضور مسوولان دو شهرستان، مدیران استانی و نمایندگانی از برخی وزارتخانه‌ها، همچنین سه تن از چهار نماینده مردم منطقه آزاد اروند در مجلس شورای اسلامی، یعنی آقایان مولوی، محفوظی و احمد نژاد، برگزار شد، اهم پروژه‌هایی که برای ایجاد تحول در منطقه، تعریف شده بود، تشریح و برای آغاز، یک هزار و 300 میلیارد تومان نیز به عنوان سهم سازمان منطقه آزاد اروند، مشخص شد.  

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع اسکندری با اشاره به دیداری که مولوی، محفوظی و احمدنژاد(نمایندگان آبادان و خرمشهر) در مجلس با او داشتند، بیان کرد: یک روز جلسه‌ای با من داشتند و گفتند که دیگر نماینده آبادان(جلیل مختار) به ما اطلاعات غلط داده و ما اشتباه کردیم و مقصر اوست و شما از منطقه نروید و بمانید و با وزیر اقتصاد نیز تماس گرفتند که این موضوع باعث تعجب وزیر اقتصاد شد چرا که پیش از این، وکلای مردم برای برکناری من با وزیر اقتصاد ارتباط می‌گرفتند وزیر اقتصاد به آنها گفت شما قبلاً پیش من آمدید و گفتید که اسکندری در منطقه آزاد اروند نباشد و چرا الآن نظر شما تغییر کرد و این موضوع را کتباً به من اعلام کنید تا بعداً نظر شما تغییر نکند.