سه هزار کیلومتر راه روستایی در کشور احداث شد

 همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی ۳۲ پروژه راهداری و ۶۷ پروژه راه روستایی با مجموع اعتبار بالغ بر ۲۵ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال در هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

هرمزگان با ۱۴ شهرستان و ۱۴ جزیره در خلیج همیشه فارس، بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و از آن به عنوان پایتخت اقتصادی و دروزاه پیشرفت ایران یاد می‌شود.



منبع

۱۰۰ درصد تسهیلات در سفر اول هیات دولت به هرمزگان اجرایی و عملیاتی شده است؛ حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۱۱۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی تامین و پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری همزمان از حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال پروژه حوزه راهداری در هرمزگان، بیان کرد: اجرای ۳۱ هزار کیلومتر روکش آسفالت باتوجه به محدودیت‌های مالی و منابع محدود در این استان اتفاق بسیار خوبی است.

در این سفر بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه عمرانی جدید برای هرمزگان در نظر گرفته شده است که البته این رقم با تصمیمات رئیس جمهور و اعضای هیات دولت افزایش خواهد یافت.

آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت روز پنجشنبه و جمعه برای بهره‌برداری از یکهزار و ۳۲ طرح عمرانی به ارزش ۱۰۵ همت میهمان مردم خونگرم و ولایتمدار هرمزگان است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: استان هرمزگان به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد و اهمیت جغرافیای سیاسی که برای کشور دارد، از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در واقع کریدور اصلی شمال به جنوب کشور از این شاهراه می‌گذرد؛ وقتی از هرمزگان سخن گفته می‌شود یعنی از یک مرکز مولد در اقتصاد کشور صحبت می‌کنیم؛ لذا زیرساخت‌های حمل و نقلی به‌ویژه در محورهای مواصلاتی اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

بخوانید:  توزیع ۵۰۰ کیلوگرم کیسه جمع‌آوری پسماند در میان راهپیمایان تهرانی

بذرپاش همچنین با بیان اینکه باید بخش قابل توجهی از سهمیه قیر به این استان اختصاص یابد، به وضعیت شهرستان بشاگرد اشاره کرد و گفت: بشاگرد نمادی از مظلومیت از حیث محرومیت در کشور شده که نیاز است ارائه خدمات در آن تداوم یابد.

به گزارش  خبرگزاری برنا هرمزگان مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۹۸ طرح راهداری و راه روستایی در استان هرمزگان، در خصوص کمبود ناوگان مسافری در کشور اظهار کرد: تدابیر لازم برای رفع مشکل کمبود ناوگان مسافربری برای ایام عید و مسافرت‌ها اتخاذ می‌شود.