طرح افزایش ظرفیت ۲۰ هزار بشکه ای نفت رامشیر به بهره برداری خواهد رسید‌

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

طرح افزایش ظرفیت ۲۰ هزار بشکه ای نفت رامشیر به بهره برداری خواهد رسید‌

او گفت: با توجه به عدم پیشرفت اجرای بخش سطح الارض پروژه نگه‌داشت و افزایش تولید ۲۷ مخزن و پیشرفت در بخش تحت الارض با حفاری و  راه اندازی چاه‌های جدید در این میدان و کمبود ظرفیت نفت نمکی در واحد بهره برداری رامشیر، افزایش ظرفیت فرآورشی ۲۰ هزار بشکه ای نفت محقق و ظرفیت نفت نمکی از ۱۵ به ۳۵ هزار بشکه در روز  افزایش و ظرفیت این واحد از ۵۵ به ۷۵ هزار بشکه در روز رسید.


آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام/









منبع

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: همزمان با سفر آیت الله رییسی به استان خوزستان طرح افزایش ظرفیت ۲۰ هزار بشکه ای نفت رامشیر در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در پایان افزود: با توجه به کمبود فضا در واحد بهره برداری رامشیر و مشترک بودن خطوط لوله تعدادی از چاه ها و عدم اتصال خطوط لوله جریانی چاه های حفاری جدید، پیشنهاد احداث چندراهه جدید(40 رشته) و احداث چندراهه مرحله دوم(برای تولید از چاه های کم فشار این میدان) ارایه شد که این پروژه نیز توسط کارکنان توانمند شرکت آغاجاری در حال انجام است.


او اضافه کرد: نفت تولیدی میدان رامشیر از نوع سنگین است که هم اکنون با ۲۳ حلقه چاه فعال دارای دو مجموعه فرآورش نفت نمکی و شیرین می باش که نفت شیرین به پالایشگاه آبادان و نفت نمکی برای شیرین سازی به واحد نمکزدایی رگ سفید(۱) پمپاژ می شود.

بخوانید:  با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری افزود: در این پروژه طراحی و انجام مطالعه های فنی و مهندسی، نصب فنداسیون، تهیه تفکیک گر، شیرآلات، قطعات مورد نیاز و انجام اصلاحیه های متعدد فرآیندی بر روی خطوط لوله نفت و گاز در واحد بهره برداری رامشیر، تماما متکی بر توان داخل و با استفاده از منابع و امکان های موجود و بدون هیچ گونه برون سپاری طی مدت ۷۰ روز و با تلاش شبانه روزی مجموعه کارکنان این شرکت محقق شد.


همزمان با سفر رییس دولت سیزدهم به استان خوزستان؛