غار دربند رشی کجاست؟

قدمت غار دربند رشی چقدر است؟

بهار در مناطق شمالی کشور نظیر گیلان تماشایی است. در این فصل اگر از دهانه‌های غار به بیرون نگاه کنید با مجموعه‌ای از درختان و گیاهان باطراوات و سرسبز روبه‌رو می‌شوید که گاه در لابه‌لای مه فرو می‌رود. البته، ممکن است سفر به ارتفاعات این منطقه کمی دشوار باشد.

 



منبع

برای سفر به غار دربند رشی باید زمان مناسب را انتخاب کنید تا زیبایی‌های آن را ببینید. این منطقه آب‌وهوایی معتدل دارد و در فصل بهار زیبایی‌هایش به اوج خود می‌رسند. در این فصل است که طبیعت از خواب زمستانی بیدار شده و بهترین حالت خود را به نمایش می‌گذارد.

بعد از اینکه وارد غارهای دربند شدید با شگفتی خاصی روبرو نمی شوید، اگر تا انتهای غارها نرفتید هم اهمیت چندانی ندارد چون آنجا دنیای تاریک کوچکی در انتظارتان است. طی کردن این مسیر ۶۰ متری هم زمان زیادی نمی برد، چراغ قوه گوشی های خود را روشن کنید و به داخل غاری قدم بگذارید که روزگار پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و از عمق تاریخ خبر دارد.

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که برای دیدن غارهای باستانی یا مناظر کوهستانی باید به کشورهای دیگر مثل سوئیس سفر کنیم، در حالی که اصلا این‌طور نیست. کشور ما جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد که از کشف آنها مدت زیادی نمی‌گذرد. یکی از این جاذبه‌ها غار دربند رشی است که در این مطلب به شما معرفی کردیم. برای سفر به این غار می‌توانید به صورت انفرادی یا گروهی اقدام کنید.

از داخل غار و در کنار دهانه آن می توانید منظره ای معرکه را ببینید؛ منظره ای از سی دشت، کوه ها و صخره ها که شبیه به تکه ای از بهشت در مقابل چشمتان ترسیم شده و شما را وادار به عکاسی می کند. در مواقع خلوت، سکوت و زیبایی این منطقه آرامش خاصی را القا می کند و به سختی می توان از آن جا دل کند.

بخوانید:  کیفیت هوای تهران در روز جاری

بازدید از غار دربند رشی

شاید اولین انسانی که این غار را به عنوان سکونت‌گاه خود انتخاب می‌کرد، فکرش را هم نمی‌کرد که روزی خانه‌اش به پناهگاهی برای آدمیان عصرهای بعد تبدیل شود.

قدمت غار دربند رشی چقدر است؟

باتوم کوهنوردی، کلاه، کفش کوهنوردی، آب آشامیدنی و چراغ قوه از لوازمی هستند که بهتر است برای بازدید از طبیعت این منطقه و غار دربند به همراه داشته باشید.

بنابراین، باید با تجهیزات مناسب نظیر کفش و باتوم کوهنوردی، آب آشامیدنی و چراغ قوه سفر کنید. از آنجایی که باید از دامنه کوه تا غار ۱۵ دقیقه پیاده‌ بروید، بهتر است ساعاتی از روز به تماشای این مکان بروید که در طول مسیر، نور آفتاب آزارتان ندهد.

از رشت تا روستای رشی حدود ۷۰ کیلومتر راه در پیش دارید، از جاده رشت – قزوین به سمت رودبار حرکت کنید و بعد از رودبار مسیرتان را به سمت تونکابن تغییر دهید، وقتی وارد روستای رشی شدید، باید با خودرو به سمت مسیری که تابلوهای غار نشان می دهند، حرکت کنید و بعد از اینکه به انتهای مسیر رسیدید، خودروی خود را پارک کرده و از مسیر پاکوبی که پیش رویتان قرار دارد به سمت غار بروید، در کمتر از نیم ساعت به این غار می رسید.

حتما با دیدن تصاویر شگفت آور این غار در فضای مجازی برای بازدید از آن وسوسه شده اید. تماشای این چشم اندازها از نزدیک بسیار زیباتر است.