معروف باهوش باشد سرمربیگری تیم ملی را قبول نمی‌کند

محمدرضا دامغانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، درخصوص احتمال حضور سعید معروف در کادرفنی تیم ملی والیبال کشورمان اظهار داشت: من سعید معروف را باهوش تر از این‌ها می‌دانم که بخواهد چنین پیشنهادی را حالا قبول کند. او بازیکن فوق العاده ای است و والیبال ایران بسیاری از موفقیت های خودش را مدیون معروف است ولی اینکه یک بازیکن در دوران بازیگری چون فرد موفق و تاثیرگذاری بوده دلیل نمی شود که حتما تبدیل به یک مربی طراز اول هم شود.

این کارشناس والیبال  در ادامه در مورد شانس کسب سهمیه المپپیک هم گفت: والیبال ایران در آستانه بازیهای المپیک پاریس شانس خیلی ضعیفی دارد که بتواند سهمیه لازم را به دست بیاورد. در این وضعیت حتی مربی بزرگی هم حاضر نمی شود هدایت تیم ملی را قبول کند چون هم در ماه های منتهی به المپیک هستیم و هم مربی های بزرگ واقعا شرایط را میسنجد اند، تکلیف نفرات حاضر به عنوان بازیکن در تیم ملی مشخص است، وضعیت فدراسیون مشخص است، مسیر رسیدن به سهمیه المپیک واضح است. بنابراین خیلی نباید به این اسم هایی که هر روز در سایتها مطرح می شود دلخوش بود. واقعیت این است که مربی‌های بزرگ در حال حاضر شاغل هستند و نمی‌آیند و اگر به هر دلیلی هم بیایند هیچ تضمینی برای کسب سهمیه نخواهند داد.

انتهای پیام/



منبع

وی افزود: به نظرم حالا برای معروف زود است او برای اینکه پا به این عرصه بگذارد بهتر است یکسری سلسله مراتب را طی کند. او در والیبال ایران و دنیا چهره است و اگر یک تصمیم عجولانه بگیرد ممکن است این چهره محبوب را زیر سوال ببرد. دنیای مربیگری با دنیای بازیگری کاملا متفاوت است و هر یک فضای ویژه به خودش را دارد و خیلی نادر است که یک فرد هم بازیکن خوبی باشد و هم در آینده تبدیل به مربی بزرگی شده باشد. معروف این قابلیت را دارد که جزو لیست افراد نادر قرار بگیرد ولی نه در این شرایط و برهه حساس.

بخوانید:  آغاز عملیات احداث ساختمان جدید آتش نشانی شهرداری قرچک