مخابرات مجوز UNSP را دریافت کرد

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ نشست امضای تفاهم نامۀ دریافت پروانۀ UNSP شرکت مخابرات ایران از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حضور روسا و مدیران ارشد رگولاتوری و مخابرات در محل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد تا شرکت مخابرات ایران به طور رسمی به کلان پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب کارها، موسوم به ایران FTTX»»، بپیوندند.

طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها، کلان پروژۀ دولت سیزدهم در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات است که اجرای آن سبب خواهد شد تا توقف یک دهه‌ای توسعۀ شبکۀ ثابت کشور جبران شود.

اجرای این طرح منجر به ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری ویژۀ منازل و کسب و کارها توسط اپراتورهای دارای تعهد خواهد شد. کاربران ایرانی با استفاده از فیبرنوری امکان بهره‌بردن از سرعتی بیش از ۸۰ برابر سرعت فعلی اینترنت کشور را خواهند داشت؛ چرا که توسعۀ شبکۀ فیبرنوری سبب می‌شود که مردم ایران بتوانند از سرعت‌های بالغ بر ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه استفاده کنند.

انتهای پیام/



منبع

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، براساس مفاد تفاهم نامۀ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مخابرات ایران، این شرکت متعهد شد که بعد از دریافت پروانه  unsp، تعداد ۷ میلیون ظرفیت از ۲۰ میلیون پوشش مورد نظر در کلان پروژۀ ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها را پیش از پایان تابستان ۱۴۰۴ آماده تحویل به مشترکان کند.

بخوانید:  تحقق رشد اقتصادی پایدار در کشور با حمایت از تولیدات بار اول در صنعت نفت وگاز