مشکلات بازنشستگان و کارگران را با کمک تشکل های صنفی پیگیری و حل می کنیم


آیا این خبر مفید بود؟

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین یادآورشد: هر موضوعی که بایستی از مسیر مرکز و با کمک دولتمردان حل شود قطعا شما ظرفیت بسیار ارزشمنید هستید که حتما از شما کمک می گیریم و گاهی رایزنی شما بسیار تاثیرگذار و حلال مسائل بوده است.

در ادامه نمایندگان کانون های بازنشستگی شهرستانها مشکلات خود در خصوص افزایش حقوق، مزایا، استفاده از خدمات رفاهی و تفریحی، درمانی مطرح کردند که به آنها پاسخ داده شد.

photo_2023-05-03_18-39-58

وی در خصوص مشاغل سخت و زیان آور که از موارد مطرح شده از سوی نمایندگان تشکل ها بود نیز گفت: این موضوع ازمسائل مهمی است که پیگیر آن هستیم زیرا امروز به یک چالش جدی تبدیل شده و موارد قانونی باید اجرا شود و گاهی کارفرما از آن طفره می رود اما یک کارگر معدن با یک شاغل در واحد صنفی که ضریب یکسان ۱.۵ دارد منطقی نیست و باید بازنگری شود.

کوزه گرها در ادامه با اشاره به برخی چالش های این اداره در استان یادآورشد: اخیرا استفاده از اتباع بیگانه در شرکت ها و واحدهای صنعتی افزایش یافته که بیشتر آنها حق بیمه پرداخت نمی کنند و اگر این روند تداوم یابد و کارفرمایان نیز همکاری نکنند و اسامی آنها ارائه نشود، بشدت آسیب می بینیم و درآمدهای بیمه ای که در پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران هزینه می شود تحت تاثیر قرار می گیرد.

کوزه گرها در خصوص بیمه کارگران ساختمانی هم اظهارداشت: برای کارگران ساختمانی که ۷۰۰ هزار نفر در کشور هستند قرار شد به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر افزایش یابد که در استان سهمه ما چهار هزار نفر است تلاش می کنیم مشکلاتشان حل شده و تحت پوشش قرار گیرند.

بخوانید:  استقبال ۲.۸ میلیون زائر از بیمه‌نامه اربعین

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ به مناسبت روز جهانی کارگر نشست هم اندیشی بررسی مشکلات بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی عصر روز چهارشنبه با حضور کوزه گرها مدیرکل تامین اجتماعی، شمس الدینی مدئیرکل بیمه درمان، محمد اسدی رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور، عید علی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر استان و نمایندگان تشکل های کارگری، کانون های بازنشستگی در تالار برلیان قزوین برگزار شد.

کوزه گرها تصریح کرد: شما بازنشستگان را حامی و پشتیبان واقعی خود می دانیم و با بهره گیری از تجارب شما اعتقاد داریم می توانیم مشکلات را بهتر و سریعتر حل کنیم.

وی اظهارداشت: در استان بیش از 1100 میلیارد تومان مطالبه داریم که از شما نیز درخواست می کنیم پیگیر باشید تا با تسریع در پرداخت آن بتوانیم گره گشای مشکلات باشیم.

 

حمید کوزه گرها در این نشست گفت: بازنشستگان آئینه تمام نمای آینده شاغلان هستند و ما هم بزودی مانند شما وارد این دوره می شویم لذا علاقمندیم که سازمان تامین اجتماعی کمترین مشکل را داشته باشد.

انتهای پیام

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

پرداخت نشدن حق بیمه اتباع بیگانه مسکل ساز است

photo_2023-05-03_18-40-10

photo_2023-05-03_18-40-04

وی بیان کرد: بازنشستگان سرمایه های ارزشمند کشور و موجب افتخار و مایه مباهات ما هستند و با تحمل مشکلات الگوی صبر و شکیبایی برای دیگران هستید و ما رسالت داریم مشکلات بزرگان خود را با جدیت دنبال کنیم.