وزارت علوم نگاه ویژه ای به دانشگاه های مازندران دارد

وی گفت: وزارت علوم نگاه ویژه ای به دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دیگر دانشگاه های مازندران دارد.

این مسئول اظهار کرد: همچنین برنامه هایی برای جذب المپیادی ها و کسانی که مدال جهانی المپیاد و رتبه های برتر کنکور دارند در حال برنامه ریزی است تا حمایت مالی و حق بورسی دریافت کنند.

وی بابیان این که تصمیمات خوبی در خصوص ممانعت از فرار مغزها اتخاذ شد که عملیاتی می شود، ادامه داد: شیوه نامه جذب نخبگان با حضور وزیر آموزش و پرورش، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، وزیر علوم، وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری رییس جمهور تهیه و تدوین شد.

زلفی گل تصریح کرد: بر اساس این شیوه نامه هفته گذشته یک آیین نامه بکارگیری نخبگان و استعداد های برتر نیز تهیه و در هیات دولت تصویب شد، یعنی داوطلبانی که رتبه کنکور آنان زیر ۱۰۰ است، بکار گرفته می شوند.

وزیر علوم با بیان این که استان مازندران با داشتن پنج دانشگاه دولتی نقش مهمی در توسعه فناوری و علم و دانش در کشور دارد، گفت: این که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به تنهایی ۱۶عضو هیات علمی آن جزو دانشمندان یک درصد بین المللی با ارجاعات بالا هستند، افتخاری برای این استان و کشور است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، محمد علی زلفی گل در حاشیه افتتاح تالار افتخارات و موزه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در جمع خبرنگاران با عنوان اینکه با دستور رییس جمهور، شیوه نامه جذب نخبگان با امضای پنج وزیر تدوین شده است، خاطرنشان کرد: این شیوه نامه در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

بخوانید:  راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت در پارکینگ‌های شهر قم



|