وزیر راه و شهرسازی از محور قزوین الموت به تنکابن بازدید کرد

در این بازدید خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور ؛ لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و رجحانی معاون عمرانی استاندار نیز حضور داشتند.

هاشمی تصریح کرد: از قزوین تا تقاطع شهرک ۶۲ کیلومتر مسیر در استان قزوین قراردارد که ۵۷ کیلومتر یک لایه آسفالت و ۳۰ کیلومتر دو لایه آسفالت انجام شده است. 

هاشمی گفت: برای احداث تقاطع ورودی از اتوبان قزوین به مسیر جدید و نصب نیوجرسی و علایم و تقاطع و سه کیلومتر آسفالت ورودی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

انتهای پیام 



منبع

هاشمی بیان کرد:  برای ادامه مسیر از کیلومتر ۹۰ تا ۱۶۴ حدود ۱۸ کیلومتر تونل داریم و از جنگل های دو هزار باید عبور کنیم که ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد. 

در این بازدید علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت این محور ارائه کرد و گفت: طول کلی مسیر ۱۶۴ کیلومتر است که طول مسیر در دست اجرا ۱۳۰ کیلومتر در شش قطعه است. 

وزیر راه و شهرسازی از محور قزوین الموت به تنکابن بازدید کرد

وی یادآورشد: چون مسیر کوهستانی است برای ایمن سازی و تکمیل کار بایستی اعتبار مورد نیاز اختصاص یابد. 

وی افزود:  عرض محور ۱۱ متر و حجم خاکبرداری ۲۶ میلیون و ۱۴۰ هزار مترمکعب، خاکریزی ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار مترمکعب با ۳۲ تونل به طول بیست کیلومتر است.

وزیر راه و شهرسازی از محور قزوین الموت به تنکابن بازدید کرد

وی بیان کرد : یکی از محورهای مهم  کشور مسیر قزوین به الموت و تنکابن است که تا کیلومتر ۶۲ در دست برنامه است و تا مرز استان تا کیلومتر ۹۰ تقریباً از کیلومتر ۶۲ تا ۸۶ حدود۷۰ درصد آماده شده است.

بخوانید:  پیام هشدار روسیه به آمریکا و ناتو

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر به قزوین از محور در دست ساخت قزوین به الموت و تنکابن بازدید کرد.