وزیر کشور بر مناسب سازی فضای شهری برای افراد معلول تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری برنا، احمد وحیدی در بیست و چهارمین نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور که در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، افزود: خدمت به معلولان افتخاری بزرگ است و در این راستا بایستی لیست اقدامات مورد نیاز برای عزیزانی که از مشکلات ناتوانی جسمی برخوردار هستند، احصا و دستگاه های ذی ربط با تمام ظرفیت وارد عمل شوند.

وی در پایان گفت: توجه به جامعه معلولان برکت دارد و در این خصوص همه ما متعهد به پیگیری خواسته ها و نیازهای قشر عزیزان معلول هستیم.

انتصاب مشاوران دارای معلولیت در  استانداری ها و فرمانداری ها موضوع دیگر نشست بود که وزیر کشور بر عملی شدن این موضوع و استفاده از ظرفیت افراد معلول نخبه برای پیشبرد هر چه قوی تر مسائل و خواسته‌های این عزیزان تاکید کرد.

موضوع آمار جامعه معلولان کشور از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی بود و ادامه داد: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سازمان بهزیستی کشور پرونده ثبت شده دارند.

وی همچنین بر تقویت هر چه بیشتر شرایط توسعه علمی، ورزشی و هنری جامعه معلولان اشاره کرد و گفت: در حوزه ورزش این عزیزان رتبه‌های بالای ورزشی دنیا را به دست می‌آورند. این مفهومش این است که در این عرصه شرایط مناسبی برای عزیزان کم توان جسمی ایجاد شده است که باید در سایر حوزه‌های دیگر هم تعبیه شود.

 وحیدی تاکید کرد: در حوزه مناسب‌سازی در تهران اقدامات خوبی شروع شده و باید در سایر شهرستان‌ها هم دنبال شود


بخوانید:  ۶۰ وکیل پایه یک در قزوین مراسم تحلیف بجای آوردند

وزیر کشور بر مناسب سازی فضای شهری برای افراد معلول تاکید کرد

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف