پیشینه تحقیق چیست؟ چاپ مقاله موسسه انتشاراتی اشراق | porseshneshan

علاوه بر این نکات، نکات فنی دیگری نیز وجود دارد همانند نوع فونت، سایز فونت و فاصله خطوط و موارد دیگری که دانشجو باید به دستورالعمل استاندارد دانشگاه مراجعه کند و موارد ذکر شده در آن را در پایان نامه نهایی خود اعمال کند. ردیابی سایر منابع مرتبط است آن هم از طریق بررسی فهرست منابع و مأخذ اسنادی که با موضوع شما مرتبط هستند و به آن‌ها دست یافته‌اید. یک پایان‌نامه دانشگاهی و یا یک گزارش پژوهشی به‌صورت ترکیبی، جامعتر، تحلیلی‌تر و یا انتقادی‌تر تدوین می‌شود. پس از روشن شدن اهمیت و اهداف پیشینه تحقیق اینک نوبت به دریافت کارکردهای آن است. جان ديوئی اعتقاد دارد مطالعه منابع، به محقق کمک مي‏‌کند تا بينش عميقي نسبت به جنبه‏‌های مختلف موضوع تحقيق پيدا کند (دلاور، 1375، ص 182).

از مهم‌ترین این منابع می‌توان به پایان‌نامه‌ها اشاره کرد که خود دارای بخش مشخص و قابل ملاحظه‌ای از پیشینه پژوهش است. 3- به پایگاه های علمی معتبر داخلی و خارجی، اساتید، کتابخانه ها، چکیده مقالات و پایان نامه ها و… رجوع کنید و به شکل های مختلف و با ترکیب این کلمات کلیدی به دنبال مقالات و منابع بگردید.

نمونه‌ای از طرح کلی پیشینه تحقیق در مورد ویروس ابولا (Ebola virus)

پیشینه تحقیق چیست؟ چاپ مقاله موسسه انتشاراتی اشراق | porseshneshan مطالب ژورنال هاب توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی نوشته می‌شود. به همین دلیل از همه شما عزیزان دعوت می‌کنیم در تکمیل شدن ژورنال هاب مشارکت کنید. در صورتی که مطلبی نیاز به اصلاح و یا تکمیل داشت لطف کرده و این موارد را از طریق صفحه “تماس با ژورنال هاب” به ما منتقل کنید. با ثبت کد رهگیری پرداخت، می توانید سفارش خود را پیگیری نموده و به محض اتمام ترجمه، فایل ترجمه مقاله خود را دانلود نمایید. 10- پرداخت درست و همه جانبه به پیشینه، ضرورت تحقیق پیش رو را اثبات خواهد کرد.

بخوانید:  آموزش اینستاگرام از صفر تا صد - تصویری و کامل

تفاوت پیشینه پژوهش پایان‌نامه و مقاله

این راحت‌ترین راه برای سازمان‌دهی بدنه متن شماست و اطمینان می‌دهد که موارد مهم را از سایت پرسشنامه پرسش نشان دست نداده‌اید. علاوه بر این، رسیدن به ایده کلی در خصوص کارهایی که برای نوشتن مقاله مروری انجام می‌دهید؛ به ‌سرعت و راحتی کارتان می‌افزاید. در همین مطلب درباره ساختار اولیه مروری بر پیشینه تحقیق اشاراتی داشته‌ایم و نمونه‌ای از یک طرح کلی خوب را نیز در ادامه مطرح خواهیم کرد. در این مرحله از تمام دانش و اطلاعات جمع آوری شده برای تنظیم طرح کلی استفاده نمایید.

  • این راحت‌ترین راه برای سازمان‌دهی بدنه متن شماست و اطمینان می‌دهد که موارد مهم را از دست نداده‌اید.
  • هدف از بررسی تاریخی پیگیری تحولات یک موضوع در منابع علمی است تا تحولات علمی شناسایی شود و مسیر پژوهش‌های آتی مشخص گردد.
  • بسته به طول پیشینه پژوهش شما می‌توانید استراتژی‌های مختلفی داشته باشید و یا ترکیبی از استراتژی‌ها را انتخاب کنید.
  • تنوع ساختار و تنظیم محتوا در مرور پیشینه بستگی به نوع و هدف پژوهش دارد.
  • از این رو، ضرورت مراجعه به این افراد، به ویژه در مناطق دورافتاده، به عنوان یکی از روش های پیشینه جویی تحقیق، یادآوری می شود.