کسب سهمیه المپیک نخستین هدف وزنه برداری ایران است/ کیانوش رستمی می‌تواند در پاریس طلا بگیرد

رئیس انجمن پارا وزنه برداری آمادگی بدنی و روحی ملی پوشان پاراوزنه برداری ایران در پاسخ به اینکه ادعا می‌شود حق روح الله رستمی در بازی‌های آسیایی هانگژو خورده شد، توضیح داد: ما در پاراوزنه برداری 14 نماینده داشتیم که در بخش مردان موفق به کسب 8 مدال شدیم. بانوان هم خوب کار کردند و برای اولین‌بار موفق شدیم 3 مدال برنز کسب کنیم. روح الله رستمی از قهرمانان بزرگ ما است حتی در بازیهای آسیایی هانگژو بهتر از المپیک توکیو وزنه زد اما چینی‌ها از میزبانی سواستفاده کردند. اعتقاد من این است که رستمی می‌تواند در بازی‌های پارالمپیک پاریس طلا بگیرد و هم رکورد خودش را ارتقا بدهد.

انتهای پیام/

وی در مورد حواشی به وجود آمده درخصوص کیانوش رستمی هم گفت: در این زمینه باید کادر فنی صحبت کند. رستمی چند سالی است که افت کرده و این را همه می‌گویند. او قهرمان جهان و المپیک است و عناوین مهمی دارد ولی برای برطرف شدن مشکلات باید خودش با کادر فنی صحبت کند.

 



منبع

وی افزود: اردوی تیم ملی بزرگسالان هم برقرار است و تیم در آکادمی ملی المپیک تمرینات خود را دنبال می‌کند. ابتدا مسابقات قطر کاپ و سپس مسابقات آسیایی ازبکستان را داریم و تلاش ما این است که بتوانیم تیم آماده‌ای را راهی این رقابت‌ها کنیم.  

قهرمان جهان و المپیک وزنه برداری ایران در ادامه در مورد شانس کسب سهمیه المپیک گفت: همانطور که گفتم ملی پوشان در اردو هستند و تمرین می‌کنند، همه این تلاش‌ها برای این است که بتوانیم ابتدا سهمیه المپیک را به دست بیاوریم و در ادامه هم سعی ما این خواهد بود که در المپیک حتما روی سکو قرار بگیریم.

بخوانید:  حدود ۶ میلیون هکتار گندم در کشور کشت می‌شود

حسین رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، درخصوص آخرین وضعیت این رشته المپیکی و شرایط ملی پوشان اظهار داشت: در حال حاضر تیم جوانان در مکزیک است. خوشبختانه موفق شدیم تیم کاملی را عازم مسابقات کنیم و امیدوارم این جوانان بتوانند ابتدا مدال های خوش رنگی را کسب کنند و در ادامه هم بتوانیم از بین این جوانان استعدادهای مناسب را برای تزریق به تیم بزرگسالان پیدا کنیم.