۳۱۵ روستای جنوب سیستان و بلوچستان به آب پایدار متصل شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: همچنین خط انتقال جدید از آب‌شیرین‌کن به چابهار به طول ۱۱ کیلومتر با لوله قطر ۱۰۰۰ میلی متر انجام شده و تکمیل آن تا سه راهی منطقه آزاد در برنامه اجرایی شرکت قرار دارد و با برنامه‌ریزی صورت گرفته طی دو سال آینده مشکل کمبود آب شرب مرتفع خواهد شد.


وی بیان کرد: برنامه‌ریزی شده که تمامی شهرها و روستاهای نوار ساحلی مکران از آب آشامیدنی پایدار طی ۲ سال آینده برخوردار شوند و شاخص آب آشامیدنی به بیش از ۹۵ درصد ارتقا یابد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: با اجرای بیش‌از یک‌هزار کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع، ۲۱ هزار مترمکعب مخزن ذخیره و سه باب ایستگاه پمپاژ تاکنون آبرسانی به ۳۱۵ روستا انجام شده و با اجرای ۱۱۵۵ کیلومتر لوله‌گذاری آبرسانی به ۲۶۹ روستا در برنامه شرکت قرار دارد که در قالب طرح جهاد آبرسانی تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این ظرفیت طی چند سال اخیر افزایش نیافته و از این بابت شرکت در بعضی نقاط مجبور به جیره‌بندی آب است، عنوان کرد: مشکل آب آشامیدنی این شهرها و روستاها با اضافه شدن ۵۰ هزار متر مکعب شیرین‌سازی که مجوز آن توسط وزیر نیرو صادر شده رفع می‌شود، در این راستا فرآیند انتخاب سرمایه‌گذار انجام و در حال طی مراحل خرید تجهیزات مورد نیاز است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف