80 کیلومتر از شبکه آبفا در شهر قزوین فرسوده است

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین اظهارداشت: نداشتن زیرسازی مناسب معابر پس از تعریض معبر و ساختمان های جدید، وجود چاههای جذبی و افکن شدن چاههای جذبی داخل معابر و خانه های مسکونی، احداث ساختمان های بلند مرتبه بدون در نظر گرفتن ظرفیت باربری بافت خاک منطقه و تردد ماشین آلات سنگین برای حمل مصالح ساختمانی با وزن بیش از 30 تن در این محدوده ها موجب ایجاد تنش یونی در خاک اطراف لوله های توزیع آب شده که نگران کننده است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

بیرنوندی خواستار اختصاص اعتباراتی از محل بازآفرینی شهری برای تسریع در بازسازی و نوسازی شبکه فرسوده آبفا در بافت فرسوده قزوین شد.

داراب بیرنوندی در این نشست اظهارداشت: برای تامین آب مورد نیاز طرح ۲۸۶ هکتاری مسکن اقدام ملی و ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی نیازمند حمایت مسئولان استان هستیم تا کار به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ جلسه شورای تامین مسکن استان روز شنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، مهدی رجحانی معاون عمرانی، هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط در استانداری برگزار شد.

این مسئول تصریح کرد: معابر مناطق بافت فرسوده بسیار کم عرض با شیب منفی است که موجب شده ایجاد شبکه فاضلاب در این مناطق ممکن نباشد.

photo_2023-01-07_16-31-19

انتهای پیام

یبرنوندی گفت: در بافت فرسوده شهر قزوین حدود 80 کیلومتر شبکه فرسوده آب و فاضلاب داریم که با 20 میلیارد تومان اعتبار تاکنون 40 کیلومتر آن اصلاح شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین بیان کرد: بافت فرسوده شهر قزوین با وسعت 570 هکتار دارای 136 کیلومتر شبکه آبرسانی با 30 هزار مشترک است که در ایام سال با حوادث زیادی شامل افکن شدن چاهها و معابر، تخریب مسیر عبور لوله ها و فرونشست ساختمانها و کج شدن بناها هستیم که تهدید زیادی برای ساکنان این مناطق ایجاد کرده است.

بخوانید:  بلژیک واردات الماس از روسیه را ادامه خواهد داد

وی اظهارداشت: برای تکمیل اصلاح شبکه فرسوده آب و فاضلاب به حدود 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا این وضعیت بهبود یابد.

این مسئول تصریح کرد: فرهنگسازی و توجیه ساکنان بافت فرسوده برای مقاوم سازی منازل خود ، تامین اعتبار برای اصلاح خیابانها و معابر این بافت، ایمن سازی خانه ها، رعایت اصول مهندسی در ساخت و سازهای جدید در بافت فرسوده و ممنوع شدن تردد خودروهای سنگین در بافت فرسوده می تواند به حل مشکلات این مناطق کم کند.

80 کیلومتر شبکه فرسوده آب و فاضلاب در بافت فرسوده

 





بیرنوندی گفت: وجود بیش از 2000 حلقه چاه جذبی در معابر و منازل قدیمی، وجود خاک دستی و غیر متراکم بستر مناسب در زیرشالوده ساختمانها، خانه های قدیمی مدفون شده در پی ساختمانها و معابر و قناتهای قدیمی یک تهدید در بافت فرسوده است که باید برای آن تدبیر کنیم.

Capture

166249473

این مسئول بیان کرد: برای اسکان موقت ساکنان بافت فرسوده که پس از حادثه مجبور به تخلیه منازل خود در بافت فرسوده شدند و اصلاحات شبکه بیش از 8 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه و غرامت پرداخت کرده ایم.


آیا این خبر مفید بود؟