آنچه باید راجع به تابلو روان بدانیم

تابلو LED سفید یخی پارسا تابلو با تصویری بسیاردرخشنده و جذاب در سر درب مغازه ها بسیار اس اس آی لایت جلوه می کند. اگر شما فردی هستید که علاوه بر استفاده بهینه از سر درب فروشگاه، می خواهید با کمترین هزینه بهترین تبلیغات را داشته باشید استفاده از تابلو روان بهترین گزینه برای شما خواهد بود. تبلیغات محیطی امروزه به شکل قابل توجهی رو به گسترش و توسعه است که این امر با کمی دقت و تامل به تابلو های تبلیغاتی برای اکثر افراد قابل مشاهده می باشد؛ یکی از تابلو های تبلیغاتی که در طی سالهای اخیر در میان مشتریان و متقاضیان از استقبال بالایی برخوردار است تابلو تبلیغاتی به نام تابلو روان است.

امروزه از تابلو روان با عنوان های مختلف مانند تابلو led، تابلو تبلیغاتی، تابلو ال ای دی، تابلو دیجیتال یاد میشود که به سه شکل تکرنگ قرمز، تابلو روان دو رنگ یا تابلو led سه رنگ، وجود دارد که با استفاده از ماژول های تک رنگ قرمز، ماژول سبز، ماژول آبی و ماژول سفید ساخته می شوندکه به آن تابلو پرچمی نیز گفته میشود. امروزه این تابلوها به عنوان ابزار اطلاع رسانی در اکثر مغازه ها و فروشگاه ها هست که خدمات خود را در تابلو شرح می دهند. در لیست زیر میتوانید به انواع تابلو روان و لیست قیمت آن توجه کنید. اين تابلوها، زاويه ديد 120 درجه دارند؛ يعني برای دیدن این تابلو نیازی نیست حتما از رو به رو به آن نگاه کنید و اگر شما از پهلو نگاه کنید تا 120 درجه قابل مشاهده است. در نسل جديد اين تابلوها، قابلیت چرخش 120 درجه دارند؛ يعني اگر شما از پهلو هم تالبلو را نگاه کنید قابل مشاهده است و لزومی به نگاه کردن مستقیم ندارد.

انواع کنترلر ویدئو وال عبارتند از: کنترلر با درجه صنعتی، کنترلر تحت شبکه و مینی کنترلر که هر کدام با توجه به سیستم مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد. در قاب های بیرونی برای کل تابلو و قاب یک درپوش نیز برای پشت کار با واشر بندی و اتصال محکم در نظر گرفته شده است. جهت رفاه عابرین پیاده ، سعی کنید تابلو را بالاتر نصب کنیم تا سرگیر نباشد. اگر اتصالات درست نباشد و ترمینال های مثبت به هم و منفی به هم وصل نباشد ال ای دی ها و یا حتی برد می سوزد. برای جلوگیری از نمایش خطوط مواج به رفرش ریت بالایی برای پخش ویدئو نیاز دارید، در غیر اینصورت هنگام مشاهده تصاویر به دلیل عدم تطابق، اختلالاتی را مشاهده میکنید. اما با این حال تابلو روان تک رنگ، جلوه و زیبایی خاصی را در هنگام نمایش تصویر ارائه می نماید. تابلو روان تک رنگ آبی در دو نوع کابینت با فریم (جهت فضای باز) و کابینت بدون فریم (جهت فضای داخلی و پشت شیشه) ساخته می شود. نه تنها میتوان از آنها در فضای داخلی لابیهای اداری، فروشگاهها، یا اتاق جلسات بزرگ استفاده کرد، بلکه میتوان آنها را به صورت بومهای بزرگتر در فضای باز نصب کرد.

مادر برد یا کنترلر یک برد الکتریکی است که اطلاعات روی ماژول ها را به نمایش میگذارد و وظیفه ی فرماندهی و کنترل نمایشگر را به عهده دارد می کند. صفحه نمایش LED در فضای باز یک رسانه محبوب برای حمل تبلیغات تجاری و انواع مختلف اطلاعات برای عموم است. تمامی تابلو های روان جهت به نمایش گذاشتن اطلاعت تصویری و متنی نیازمند ارسال اطلاعات از طریق دستگاه یا وسیله ای خاص هستند که با نام بورد کنترل، مین بور و یا مادر بورد شناخته می شود. طول عمر 100000 ساعت (حدود 10سال) از خصوصیات تابلوهای پارسا تابلو است. ویدئو وال (VIDEO WALL ) یک سیستم نمایش عریض صنعتی و یکپارچه با کار کرد ۲۴ ساعت و هفت روز هفته در ۳۶۵ روز سال با قابلیت پخش تعداد زیادی از ورودیهای ویدئویی در فرمت های مختلف می باشد. برای اینکه برنامه تبلیغاتی را به راحتی مدیریت کرد و یا اینکه بتوان ارسال و دریافت آن را انجام داد نیاز به یک برنامه ریزی میباشد که برنامه ریزی نرم افزاری نامیده می شود این وظیفه برنامه نرمافزاری است تا در مدیریت و راه اندازی تلویزیونهای شهری کمک کند. به همین خاطر و بدلیل وزن کمتر معمولا تابلوهای ال ای دی دوطرفه را درابعاد کوچکتر می سازند, تا به راحتی بتوان آن را حمل کرد.

بخوانید:  چالش­های طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی در فضاهای تجاری و اداری

تابلو روان تک رنگ قرمز به دلیل ارزان بودن و همچنین رنگ آن که چشم را جذب می کند، طرفدار بیشتری دارد. ماژول تابلو ال ای دی سبز از نوع بسیار مرغوب و دارای رزین آب بندی و سیلیکون و ABS محافظ می باشد و کاملا در برابر ضربه و آب و گرد و غبار محافظت شده است. نوع دیگر ماژول تابلو روان Semi Outdoor است که در برابر نور خورشید تصویر خوبی دارد اما برعکس ماژول بیرونی یا Outdoor که ضد آب است، در برابر آب مقاوم نیست. نوع دیگر تابلو های روان نوع سه رنگ آن است که میتواند متون و تصاویر را در رنگ های بنفش و آبی و قرمز به طور همزمان نمایش دهد که حتی قابلیت ترکیب و ایجاد رنگ هفت رنگ را نیز دارا میباشند. قسمتی که ماژول ها روی آن تنیده میشوند و دیگر متعلقات درون آن قرار می گیرند. می باشد. ماژول ها روی آن پیچ خورده و دیگر متعلقات درون آن قرار می گیرند. کاربرد این بورد کنترلرها به این صورت است که نوع تک رنگ آن تنها قادر است متن و تصاویر را به شکل ساده به نمایش بگذارد، نوع تک رنگ فید دار آن، تصاویر و متن را به شکل فید دار نمایش می دهد و در واقع می توان توسط این بورد کنترل تصاویر واقعی را مشاهده نمود و در آخر بورد کنترل تمام رنگ دقیقا مشابه تلویزیون عمل کرده و تمامی رنگ ها را به نمایش می گذارد.

تلویزیون شهری یک نمایشگر بزرگ هوشمند است که متشکل از دیود های نورانی (LED) است. نمایشگر ال ای دی روان: در این مدل برخلاف مدل ثابت نوشته ها متغیر و دائم در حال حرکت هستندکه در آن میتوان از انواع افکت ها و جلوه ها برای جذابیت و جلب توجه استفاده کرد.همچنین قابل ذکر است که قابلیت پخش تصویر و فیلم را نیز دارد. مگر آنکه بتوان در محلی آن را به طور دائم نصب نمود که درآن صورت می توان از سایزهای بزرگتر تابلو روان دو طرفه نیز استفاده نمود. معمولا تابلو led دوطرفه به صورت پرتابل (قابل حمل) ساخته می شوند که بتوان آن را درابتدای روز نصب و پس از اتمام روز و هنگام بستن فروشگاه آن را باز و به داخل فروشگاه برد. برای محاسبه دقیق قیمت می توانید از سامانه محاسبه قیمت پارسا تابلو که به منظور اسایش شما ایجاد کرده ایم استفاده کنید و به سادگی با چند کلیک قیمت تابلو مورد نظرتان را بدست آورید. یکی از عواملی که در مقدار رفرش ریت ماژول تاثیر گذار است دستگاهی است که شما به ماژول متصل می کنید. یکی از مزیت های این نمایشگر داشتن قابلیت پخش تصویر و فیلم است. نرم افزارها و سخت افزارهای این سیستم مستقل از نوع نمایشگر بوده و قابلیت نمایش تصاویر بر روی انواع نمایشگرهای دیتا پروژکتوری یا انواع LCD و …

بخوانید:  لیست قیمت انواع شیشه ساختمانی آراد برندینگ راهی به سوی ثروت با تجارت و صادرات

انواع نمایشگرهای شهری برای تبلیغات هدفمند کسب و کارها به کار گرفته میشوند. این نوع از ماژول ها توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند که توصیه می شود جهت ساخت تابلو روان با کیفیت، از برند های مرغوب و به نام به کار گرفته شود. تلویزیون شهری، تلویزیون تبلیغاتی یا تلویزیون LED همگی اصطلاحاتی هستند که به تابلو های بزرگی اطلاق می شوند که در کنار چهار راه ها ، بزرگراه ها ، پارک ها ، مراکز تجاری و ورزشگاه های فوتبال بر روی پایه های بزرگی نصب می شوند و به صورت رنگی عکس ها ،پیام ها و فیلم های تبلیغاتی، مناسبتی، اطلاع رسانی را پخش می کنند. چگونه بر روی تعمیر تلویزیون شهری قیمت گذاری میکنند؟ در حقیقت، مدیریت ابری و سایر ویژگیهای پیشرفته در حال حاضر در گوشه و کنار بازار ظاهر شدهاند که با پایین آوردن قیمت به بسیاری از سازمانها کمک میکنند تا از طریق نمایشگرهای سنتی در فناوری ویدئو وال سرمایه گذاری کنند و جلوه بصری بیشتری داشته باشند. وضوح تصویر و اندازه فیزیکی ممکن است بسته به منبع و کیفیت LED، (به معنای واقعی کلمه، بسته های نیمه هادی دیود ساطع کننده نور) که روی سطح صفحه مدار چاپی (PCB) نصب شدهاند و به صورت کابین ساخته شده اند، متفاوت باشند.

کابینت فلزی درجه یک با سطح زیرین صاف و ورق ضخیم باعث می شود تابلو led سبز دارای استحکام بالا و با استفاده از واشر آب بندی هنگام مونتاژ ذره ای آب به داخل تابلو روان نفوذ نکند. نوعی دیگر از تابلوهای روان وجود دارد که با نام تابلو led رنگی شناخته می شوند که از ترکیب ماژول های رنگی که به صورت پیکسلی میکنند بوجود میآیند. ماژول های Indoor یا همان داخلی یا درونی نوع دیگر از انواع ماژول در تابلو روان است و اصلی ترین کاربرد آن در محیط های داخلی می باشد؛ تابلو روان درونی که ضد آب هم نیست از شدت نور و قیمت پایین تری نسبت به دو نوع ماژول نام برده شده برخوردار است که در کل به عنوان تبلیغات در فضاهای داخلی از مقرون بصرفه ترین نوع ماژول بشمار می رود. 4. سر نزدیک تر یکی از دو ترمینال در مرحله قبل به قطب و یا ترمینال هم نام خود در روی پاور مناسب ساخت تابلو روان متصل می شود.

نیز شناخته می شود و قابلیت پخش متن، فیلم و عکس را به شکل ثابت و متحرک دارد که این عمل با استفاده از ال ای دی های موجود در تابلو انجام می گیرد. در ادامه جهت شناخت بیشتر و آگاهی دقیق تر از تابلو روان به توضیحات مفید و جامعی در رابطه با اجزای تشکیل دهنده این تابلو و کارایی آنها خواهیم پرداخت. نور این نوع تابلو از نور ال ای دی بوجود می آید. این همان ماژول jh 806aw اصل است که پس از سالها نه افت نور داشته و نه پیکسل سوخته. نور ساطع شده از آن ها سالم و خیره کننده است. حتی ممکن است با استفاده از برد کنترل طیف دار، از آن به صورت تابلو led فول کالر استفاده شود. در کارخانه سازنده تابلو روان، نرم افزار ویژه ای طراحی می شود که مصرف کننده با کمک آن بنا بر سلیقه و ابعاد مورد نظر تابلو تنظیمات آن را ایجاد کند. برای پاسخ به سوال تلویزیون شهری چیست می توان به کاربرد های آن پرداخت. با مقایسه ویدئو وال و تلویزیون شهری با تابلوهای روان، متوجه میشویم که در اصل یک ریشه مشترک دارند و هر دو عضو یک خانواده هستند.

بخوانید:  بروکر چیست ؟

ماژول ها بلوک هایی هستند که قابلیت تعویض و پیوند خوردن دوباره را دارند که در بازار با رنگ های مختلف و جذابی دیده میشوند و بهترین نوع کیفیت آنها از نظر تراکم (که همان تعداد ال ای دی در هر متر مربع است) p10 می باشند. همچنین در این سامانه می توانید تابلو مورد نظر را به سبد خرید اضافه کنید و بصورت اینترنتی خرید خود را ثبت کنید. اگر میخواهید از سردرب فروشگاه یا محل کسب خود استفاده ی بهینه کرده و برای تبلیغات استفاده کنید که هزینه ی کمتری هم داشته باشد بهترین و مناسبترین گزینه تابلو روان است که در عین به صرفه بودن با داشتن رنگ های جذاب باعث جلب مشتری شما خواهد بود البته این تابلوها بنا به درخواست مشتری و با در نظر گرفتن فاصله دید محلoutdoor یا indoor در شدت نور و رزولیشن های مختلف عرضه می گردند. تعداد پاور در نمایشگر به تعداد ماژول های استفاده شده و قدرت جریان دهی پاور بستگی دارد، که این تعداد از 1 تا چند پاور متفات است. نمایشگر ال ای دی روان: متحرک است، متون و جملات می توانند در آن حرکت کنند.

از این رو قیمت ویدئو وال در مقایسه با مانیتور صنعتی بسیار بالاتر بوده و هزینه های نگهداری آن نیز به مراتب هزینه بر است. به نمایش بگذارد و چشم هر رهگذری راخیره کرده و سبب حیرت تماشاگران شود . تا چندی پیش هر مغازه دار ، رستوران یا کسب و کاری تابلویی به سر در مکان حرفه مورد اشتغال خود نصب کرده بود با حروفی بزرگ و نمایان همراه با شکل هایی جذاب. مشاهده می شود که در نهایت سر همه دسته های ال ای دی ها به هم و بخش های مقاومت دار نیز به هم متصل شده اند و هر بخش به منبع تغذیه مرتبط شده اند. متون اجرایی برای تابلو ها بوسیله ی نرم افزارهای متفاوت طراحی و افکت گذاری می شود ولی در نهایت فایل خروجی به شکل txt، توسط فلش مموری یا رم های نوع SD به تابلو متصل میشوند. بورد کنترل قطعه ای است که در تابلو های روان به کار می رود و به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از بورد کنترلرهای تگ رنگ، بورد کنترل تک رنگ فید دار و بورد کنترلر تمام رنگ.

یکی دیگر از قطعات مصرفی در تابلو های روان، منبع تغذیه است که اگر بخواهیم در مورد آن توضیح دهیم باید بگوییم که وظیفه منببع تغذیه، تبدیل برق شهری 220 ولت به 5 ولت می باشد. قاب این نوع تابلو دارای قلاب نصب با متریال با کیفیت بالا و ماژول درجه یک 806aw می باشد. تابلو روان سبز پارسا تابلو کاملا آفتاب دید و دارای طول عمر بالا و مقاوم دربرابر سرما و گرماست. استفاده از تابلو قرمز به علت قیمت ارزان بسیار رایج است. نمایشگرهای تبلیغاتی LED در حال تبدیلشدن به بخش ثابتی ازمراکز شهری، در سراسر جهان هستند که با استقبال مثبت و تقاضای زیاد روبرو شده است. جذابیت بصری که تابلوهای ال ای دی متحرک یا تابلوهای روان دارند باعث شده تا استقبال زیادی از آنها شده و ابزاری موثر جهت امر تبلیغات باشند. مناسب برای مشتریانی که تابلوی آنها در فضای بدون آفتاب می باشد. به طور مثال تابلوی تک رنگ سفید تمامی جملات را فقط با رنگ سفید نشان می دهد. به طور مثال تابلوی تک رنگ سفید فقط رنگ سفید را نمایش میدهد. رزولوشن تصویر بر حسب ماتریس در ابعاد سطر و ستون به دست میآید .