از گسل‌های اجتماعی غافل شده‌ایم

حجت الاسلام مجید انصاری در این‌نشست در پاسخ به همان سوال گفت: با ابراز تاسف از آنچه که در دوماه اتفاق افتاده ، جمعی از هموطنان‌ما جان خود را از دست دادند و به ارواح جانباختگان این حادثه و شهدا عرض احترام می کنم. کسانی که در جای جای کشور در این حوادث آسیب دیدند به خانواده های آنها تسلیت می‌گویم و آرزو میکنم هیچ گاه این حوادث تکرار نشود و نه پاسداران  نه نیروهای انتظامی و نه معترضین و شهروندان دچار آسیب نشود. 

 وی افزود: واقعیت این است که در تحلیل این حادثه غم انگیز و خسارت بار باید پرونده و مسئله اعتراض را از اغتشاش و سخن داخل را از سخنان دشمنان جدا کنیم‌ این ها پرونده های جدای از هم هستند که در یک جا با هم تلاقی می کنند‌‌.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: به تعبیر رهبری اگر آمریکا و اسرائیل به ایران حمله نمی کنند زیرا تحلیل شان این است که نمی توانند و به این دلیل جنگ را جنگ رسانه ای و جنگ تبیین وجنگ ترکیبی می کنند‌. 

وی با بیان اینکه بصیرت مردم و بصیرت فرهیختگان و فعالان سیاسی در این قضیه می تواند نقش بسزایی داشته باشد، گفت:.بصیر کسی است که دشمن‌شناس و دوست‌شناس و زمان‌شناس باشد. دشمنی آمریکا با ایران سابقه طول و درازی را دارد و اولین دشمنی نابهنجار آمریکا با ایران کودتای ۲۸ مرداد است. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: پس از مدتی ناامید شدند و البته ناامیدی موقت بود و گفتند اگر امام نباشد می توانند برگردند. در ماه های آخر عمر امام خیلی ها تحلیل هایی می کردند که پس از ارتحال امام، برمی‌گردند. وقتی جانشین حضرت امام انتخاب شد، حدود دو هفته تمام رسانه‌هایشان سکوت مرگ گرفتند و آنها فکر می‌کردند ایران چند تکه می شود‌.

بخوانید:  خوش حساب‌ترین و بد حساب ترین استان‌ها کدامند؟

باهنر با بیان اینکه اینها از تمام تجربیات گدشته خوداستفاده کردند و کسانی را آموزش دادند و شبکه های بدون رهبری آماده شد و بر موج نارضایتی در کشور سوار شدند، تصریح کرد: مردم از ناکارآمدی ها و وضعیت معیشتی و فسادی که وجود دارد گلایه دارند، آنچه که رسانه های آنها در ذهن مردم ایجاد می‌کنندچندین برابر واقعیت است.

انصاری ادامه داد: دشمن اگر دشمنی نکند تبدیل به دوست می شود و خاصیت دشمن ، دشمنی است و به دنبال استفاده از نقاط ضعف است. سوال این است که آیا پیدایش این حوادث نقشه دشمنان بوده و یا دشمن بر زخم کهنه ای و نارسایی موجود نشسته است‌؟ اعتراضاتی که بعد از فوت تاثر بار خانم مهسا امینی رخ داده را، ناشی از فعال شدن گسل های اجتماعی می‌دانم که از سال ها قبل به وجود آمده است و این گسل ها، گسل های بالقوه است که مورد توجه قرار نگرفته است و نسبت به ترمیم این گسل ها غفلت کردیم.

وی افزود: امیدوارم با تدبیرملت ایران و مسئولان و هم افزایی اندیشه و فکر و اقدام و عمل به ترمیم این زخم های کهنه بپردازیم به گونه ای که بستر برای موج سواری دشمن فراهم نشود. در زمان جنگ هم دشمنی کم نبود ولی مردم همراه بودند و علیرغم کمبود امکانات و جنگ، سرمایه اجتماعی آسیب ندید ولی امروز سرمایه اجتماعی آسیب دیده که باید جبران شود‌.

وی با تاکید بر اینکه دشمنی اینها لحظه ای تمام‌نمی شود.و هر گرفتاری که برای ما ایجاد می کنند تجربه خودشان قوی تر می شود، تصریح کرد: در ناآرامی های اخیر برخی معتقدند که خبر هایی داشتند و این یک سناریو بوده و برخی هم می گفتند با توجه به شایعات بیماری رهبری، این برنامه را در سر داشتند. اما بعد از فوت خانم امینی پروژه را به جلو انداختند و یک وضع حمل زود هنگام انجام شد.

بخوانید:  جزئیات مراحل توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب

باهنر افزود: رهبری جهاد تبیینی را امر مهم می دادند و ‌ این داستان بالاخره تمام می شود اما توصیه این است که اگر این داستان جمع شد، برخی از ریشه ها را فراموش نکنیم و این مسئله باید حل شود و برای حل این‌مسئله پیشنهاداتی داریم.

وی افزود:.بعضی از واژه ها در کشور پر تکرار است؛ یکی فساد و دوم ناکارآمدی و دیگری سنگین بودن گوش مسئولین. این حتی توسط رسانه های داخلی و نزدیک نظام تکرار می شود. و دشمن از این سوء استفاده کرده و بر مردم تاثیر گذاشته است. 


آیا این خبر مفید بود؟

ادامه دارد…..





عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه بخش عمده این حوادث ناشی از مشکلات و مطالبات وبرنامه های داخلی است، اظهار داشت: در این حادثه اخیر رسانه‌های دشمن و رسانه های معاند از اینترنشنال  گرفته تا بی بی سی و منو تو و … به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل شده اند. و از این‌پس همین کار را خواهند کرد.

 رسانه های معاند به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل شده اند

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

باهنر در ادامه بیان داشت: بعد از انقلاب دشمنی آمریکا با ایران ادامه دار شد و به سادگی حاضر به رها کردن ایران نبودند و کارشناسان در آن زمان که کشور را ترک می کردند می‌گفتند شما با التماس تا چند ماه دیگر ما را برمی‌گردانید و شاه هم می‌گفت ما اگر برویم شوروی بر شما مسلط می شود و اصلا تصور نمی کردند که حکومتی بر سر کار آید که نه شرقی باشد و نه غربی..

بخوانید:  ۴۸ درصد احکام رتبه بندی معلمان استان قزوین صادرشده است
دشمن اگر دشمنی نکند تبدیل به دوست می شود/ از گسل‌های اجتماعی غافل شده‌ایم

انصاری: اعتراض را از اغتشاش جدا کنیم‌

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مناظره خود با مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز در رابطه با ارزیابی خود از روند ناآرامی ها در کشور گفت: باید فرایندها و روند ها بررسی شود و ببنیم که این روند ها نسبت به قبل چقدر وسیع تر و بغرنج تر شده است.

باهنر: دشمن جنگ ترکیبی را جایگزین جنگ نظامی کرده است

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: هرچه جلو آمدیم این حوادث اول فاصله ده سال داشتند بعد دوسال شد و یک فرصتی را کرونا ایجاد کرد و اگر کرونا نبود این حوادث سال قبل اتفاق می افتاد. از نگاه من اگر ریشه‌های فعال شده این‌گسل ها شناسایی نشود و از ایجاد گسل های جدید جلوگیری نکنیم حتما در فاصله زمانی کوتاه تر شاهد چنین حوادثی خواهیم بود و هرحادثه ای  که رخ بدهد، دشمن از آن بهره برداری می‌کند و اگر به موقع ریشه های ناآرامی های سال ۷۸ شناسایی شده بود و راه حل برایش اندیشیده شده بود حتما حوادث بعدی یا کمتر بود و یا اصلا وجود نداشت.