اگر دنبال ورزشی خانوادگی و آرام بخش هستید رشته « دارت» را تجربه کنید

صادقی با اشاره به مزیت های رشته دارت هم گفت: ممکن است باور نکنید اما دارت در واقع یک ورزش رقابتی و کاملا حرفه‌ای است، شاید برخی دارت را به عنوان یک بازی و سرگرمی جذاب می‌شناسیم ولی دارت در واقع فقط یک بازی سرگرم کننده نیست، بلکه یک ورزش چالش برانگیز است و نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد.

وی اضافه کرد: دارت به شما آموزش می‌دهد چگونه با افراد دیگر تعامل و ارتباط داشته باشید، با آنها به رقابت بپردازید، از آنها درس بگیرید و بطور کلی بصورت گروهی رشد و پیشرفت کنید.

مسئول کمیته دارت شهرستان البرز اظهارداشت: این بازی پرطرفدار مزایای بسیاری نیز دارد که کمک به کاهش استرس از جمله ویژگی این ورزش است و زمانی که شروع به بازی دارت می‌کنید به راحتی ذهن خود را آزاد کرده و روی پرتاب تمرکز خواهید کرد و این عمل باعث می‌شود ذهن شما آرام شود و سطح اضطراب و استرس شما کاهش یابد.

وی بیان کرد: در رده بندی کشور قبلا رده بیست و هشتم جدول بودیم وامسال در تیمی در مکان سوم هستیم و رده های بالا را کسب کردیم و اولین مدال دارت کشور را داریم که می تواند آینده این رشته را تضمین کند و ایمدواریم در بهمن ماه در لیگ دارت حضور موفقی داشته باشیم.

انتهای پیام 



منبع

الهام صادقی مسئول کمیته دارت شهرستان البرز در باره سوابق ورزشی خود اظهارداشت: در لرستان دو دوره مقام سوم کسب کردم و داور درجه سه و مربی دو دارت و در رشته جودو هم مقام دارم و با تیم دارت لرستان قهرمان سوم بزرگسالان کشور و در نوجوانان قهرمان دارت شدیم و تنها تیمی بودیم که در مسابقات بین المللی شرکت کردیم و  در قزوین هم که در سال 98 این رشته را فعال کردیم فقط مدیرکل ورزش و جوانان استان کمک کردند تا وسایل ورزشی تامین شود و امروز در مسابقات استانی همیشه بیشترین شرکت کننده را از شهر محمدیه داریم و معمولا دو سوم ورزشکاران شرکت کننده استان از محمدیه است.

مسئول خانه دارت شهر محمدیه یادآورشد: برای استعدادیابی و ترویج رشته دارت در مدارس هم برنامه داریم اما از هیئت انجمن های ورزشی استان (آقای ململی) انتظار حمایت بیشتری داریم و باید هم فضا و وسایل را تامین کنند تا این رشته مورد توجه افراد بیشتری قرار گیرد زیرا در شرایط کنونی با هزینه شخصی این خانه دارت را مدیریت می کنیم و برای مسابقات هم از خود ورزشکاران کمک مالی می گیریم.

بخوانید:  سوپ‌پاشی معترضان ایتالیایی روی «برزگر» ون‌گوگ

این مربی و داور رشته دارت گفت: رشته دارت جذابیت زیادی دارد و مدال آور است و در کنار مزیت های زیادش می تواند برای استان نیز جایگاه خوبی کسب کند و ما قادریم این رشته را ارتقا بخشیم.

خانم الهام صادقی که از ورزشکاران و قهرمانان رشته جودو و دارت می باشد چند سالی است در رشته دارت بعنوان مربی و داور نیز فعالیت می کند و توانسته در سالهای متمادی تیم های لرستان و محمدیه را در جایگاههای شاخص کشوری قرار دهد.

صادقی تصریح کرد: رشته دارت در کمترین فضا راه اندازی می شود و شرایط استفاده در هر مکانی برای علاقمندان ممکن است و ما هم تلاش کردیم برای توسعه دارت همت کنیم و الان در شهرستانها این رشته فعالتر شده و در محمدیه و در شهرستان البرز نیز شرایط و ظرفیت خوبی ایجادشده و برای تربیت ورزشکاران شرایط مهیاست.

مسئول خانه دارت شهر محمدیه در ادامه افزود: اگر از ورزشکاران ما حمایت شود متعهد می شویم در اردوی تیم ملی بویژه در رشته بانوان چند ورزشکار از خانه دارت محمدیه باشند و مدال های بیشتری توسط افراد شاخص خود مانند خانم صفری و آقای غیاثوند را کسب خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: از سال 83 رشته دارت را از استان لرستان آغاز کردم و سپس به یزد و اصفهان رفتم و در حال حاضر مدت شش سال است که در قزوین حضور دارم و مجموعه دارت محمدیه را فعال کرده ایم.

مطلع شدیم یک بانوی علاقمند در شهر محمدیه با راه اندازی خانه دارت توانسته جمعی از خانواده ها را جذب این رشته کرده و این مکان ورزشی کوچک و صمیمی را فعال کند.

مسئول خانه دارت شهر محمدیه یادآورشد: دارت یک بازی برای اوقت فراغت شماست و زمانی که شروع به بازی می‌کنید، ذهن شما از مسائل و دغدغه‌های روزمره رها شده و در واقع استراحت می‌کند و در کنار آن رشته دارت به تعامل با افراد و آموزش کار تیمی هم کمک می کند.

صادقی ایجاد هماهنگی و تعادل بدنی را از دیگر مزیت های رشته ورزشی دارت دانست و اظهارداشت: اگر مدتی به این بازی بپردازید پی خواهید برد که هماهنگی چشم و عضلات دست شما بشدت بیشتر شده، دقت شما بالاتر رفته و تمرکز شما تا حد زیادی افزایش می یابد زیرا این بازی نیازمند هماهنگی بین عضلات بدن، تمرکز و دقت بسیار است.

بخوانید:  دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب

صادقی با بیان برخی مشکلات این رشته نیز گفت: یکی از مشکلات ما این است که در مسابقات از ورزشکاران هز ینه ورودی دریافت می کنند که منطقی نیست لذا امیدواریم رئیس جدید هیئت انجمن های ورزشی با نظارت بر این موضوع و حمایت بیشتر کمک کنند تا ما افزراد بیشتری را جذب این رشته کنیم.

مربی خانه دارت شهر محمدیه افزود: امیدوارم بتوانیم این ورزشکاران با انگیزه را حفظ کرده و زمینه حضورشان در مسابقات استانی را مهیا کنیم تا مدال آورباشند.

وی بیان کرد: امیدواریم اقای ململی رئیس یئت انجمن های ورزشی استان نگاه ویژه ای به رشته دارت داشته باشند و کمک کنند تا این رشته فراگیر شود و این صمیمیت و اتحاد و انسجام و عشق و علاقه ورزشکاران تقویت شده و آینده این رشته تضمین شود.

این مربی دارت گفت: کمک به بهبود روابط اجتماعی از دیگر ویژگی های این رشته است و بازی دارت در عین رقابتی بودن، بازی است که شما می‌توانید صرفا برای سرگرمی و لذت بردن در جمع دوستان و خانواده، انجام دهید و در مسابقات محلی دارت هم شرکت کنید و علاوه بر لذت بردن از این ورزش سالم و جذاب، روابط اجتماعی خود را نیز گسترش دهید.

وی اضافه کرد: کمک به ایجاد تمرکز ذهنی و تقویت استراتژی فکری، افزایش اعتماد به نفص و تقویت مهارتهای کلامی و ایجاد احساس آرامش از دیگر مزیت های رشته ئورزشی دارت است که تجربه آن را به شما توصیه می کنیم.

وی گفت: از رئیس هیئت انجمن های ورزشی استان انتظار داریم این رشته را هدفمند جلو ببرند و از ورزشکاران مدال آوری مانند خانم  صفری که در مسابقات کارگری مدال کسب کرده اند و نیز مهدی غیاثوند که مدال آورند حمایت کنند تا قهرمانی را تداوم بخشیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا از قزوین؛ بازی دارت که با یک تابلوی نشان پرتابی و چند تیر ساده قابل تهیه و اجراست شاید در نگاه اول به دلیل این که ورزشی با تحرک جسمانی کم است مورد توجه زیادی قرار نگیرد و یا از کنار آن به سادگی عبور کنیم اما اگر یک بار آن را تجربه کرده و در مورد فواید آن بیشتر بدانید حتما شما هم با خرید وسایل آن به این رشته علاقمند می شوید و آن را تجربه می کنید.

بخوانید:  پایان دوره مربیگری سطح A فوتبال آسیا پس از ۱۲ سال در اصفهان

در مصاحبه با این بانوی ورزشکار که با انگیزه زیادی رشته دارت را در محمدیه راه اندازی و فعال کرده سوالاتی را مطرح کردیم و متوجه شدیم در صورت حمایت مسئولان ورزشی می توانیم در سالهای آینده ورزشکاران متعددی از این رشته را در تیم ملی داشته باشیم و به مدال آوری هم فکر کنیم.

صادقی اظهارداشت: خانه دارت محمدیه شرایط خوبی دارد و امروز 70 درصد ورزشکاران مرد شرکت کننده در مسابقات از شهر محنمدیه اعزام می شوند ولی هیئت هیچ امکاناتی نداده و حتی شرکت در مسابقات نیز با کمک خود ورزشکاران انجام می شود و هدایای مسابقات هم توسط ورزشکاران برای توسعه ورزش هزینه و اهدا می شود.

این ورزشکار بیان کرد: در شهر الوند اولین خانه دارت توسط آقای نعیمی در سال 95 افتتاح شد و دومین خانه دارت نیز در الوند شکل گرفت و سومین خانه دارت در محمدیه فعال شد و ما در شهر محمدیه در سال 98 با سه نفر این رشته را آغاز کردیم و الان 17 نفر در این رشته فعال هستند و از جوانان تا بزرگسالان و نونهالان هم در خانه دارت حضور یافته و تمرین می کنند.

رشته دارت بسادگی قابل انجام در محیط کار و خانه و مدرسه و مکانهای عمومی است و می تواند مانند یک رشته همگانی مورد توجه سنین مختلف قرار گیرد.

صادقی بیان کرد: این رشته در مدارس و دانشگاهها و محیط های اداری و کارخانه ها و حتی خانه های مردم قابل اجراست و شما با کمترین هزینه و خرید یک تابلوی دارت و چند عدد تیر پرتاب می توانید در کنار دوستان و خانواده خود این رشته را تجربه کنید.

مطالعه گفتگوی خبرنگار برنا با خانم صادقی مسئول کمیته دارت شهرستان البرز و مدیر خانه دارت شهر محمدیه احتمالا شما را نیز مجاب می کند تا برای یک بار هم که شده این رشته را تجربه کنید و شاید شما هم با خرید وسایل آن در ردیف ورزشکاران رشته «دارت» قرار گیرید.