توسعه بوم گردی در الموت می تواند چهره منطقه را متحول کند

 

سیاهکلی اظهارداشت: وزیر میراث فرهنگی هم در سفر به الموت اعلام کرد در توسعه بو گردی هیچ محدودیتی نیست و شما از این ظرفیت باید بخوبی استفاده کنید.

سیاهکلی اظهارداشت: امسال در استان ۱۵ هزار میلیارد تومان در طرح مولد سازی پیش بینی شده که هفت برابر اعتبارات عمرانی استان ارزش اموال دولت است که باید واگذار شود و این منبع می تواند اجرای طرح های بزرگ را ممکن کند.

وی بیان کرد: اگر در مسیر پاسخگویی مدیران به مردم هرجا کوتاهی مشاهده کردید به ما نمایندگان منتقل کنید و مطمئن باشید آن ذرا با جدیت پیگیری و حل می کنیم.

سیاهکلی گفت: گرمارود سینا طلایی ترین و بهترین نقطه جغرافیایی در مسیر مازندران است و با وجود الموت رود شما می توانید با کمترین هزینه و بسرعت وارد کار اقتصادی شوید و اشتغال خود و جوانان منطقه را تامین کنید.

این نماینده افزود: باید به مردم یاد دهیم که می توانند در روستا هم درآمدزایی کنند و ما هم باید به اقتصاد کسی که در روستا هست توجه کرده و طرحها را با قابلیت روستا پیاده کنیم و حتی کارشناسان مشاوره دهند تا مسیر درستی انتخاب شود.

وی بیان کرد: داشتن رودخانه پر آب و کوههای زیبا و جغرافیای مناسب خوشبختانه ظرفیت های خوبی ایجاد کرده و این منطقه دروازه ورود به استان مازندران است که در صورت تکمیل پروژه جاده الموت، به تنکابن وضعیت این منطقه متحول شده و حتما باید به نیازهای گردشگری و اقامتی پاسخ داد و از امروز باید به فکر اینده بود.

بخوانید:  حضور تیم های پزشکی در منطقه حادثه بالگرد رئیس جمهور

انتهای پیام



منبع

نمایندگان مردم بخش گرمارود سینا در الموت شرقی روز چهارشنبه در جهاد کشاورزی قزوین حضور یافتند تا با حضور نماینده منتخب خود در مجلس، عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن، مهدیون مدیر آب منطقه ای شهرستان قزوین، رحماندوست مدیر امور اراضی، خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی و محمدی معاون منابع طبیعی و آبخیزداری، سمیعی بخشدار الموت شرقی، ضمن شنیدن مطالبات مهم مردم این بخش راهکارهای عملی را برای حل چالش ها مورد بررسی قرار دهند.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورت بازگشایی مسیر قزوین و الموت به استان مازندران بدون تردید منطقه گرمارود سینا بهترین مکان برای اقامت بین راهی مسافران شمال خواهد بود و شما می توانید با توسعه بوم گردی از تسهیلات و حمایت های دئولت نیز برخوردار شوید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ مدتی است با ابتکار لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری و حل برخی مشکلات روستاییان نشست هایی با حضور نمایندگان روستائیان و مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط و طرح برخی موضوعات مهم راهکارهای عملی برای گره گشایی از مشکلات مردم اتخاذ می شود.

لطف الله سیاهکلی در این نشست گفت: در بازدیدهای متعددی که از روستاهای الموت و بخش گرمازرود سینا داشته ایم و در گفتگو با روستاییان باید اذعان کرد یکی از مهمترین مشکلات این منطقه نبود زمین و فضای مناسب برای اسکان مردم است و چون این محدوده در تنگه و دره قرار گرفته برای ساخت و ساز در بافت فعلی محدودیت وجود دارد و حتما بایستی زمین جدیدی از منابع طبیعی به روستا الحاق شود تا به نیازهای جدید پاسخ داده شود.

بخوانید:  فروش بلیت قطارهای نوروزی آغاز شد/ عرضه بلیت‌های مشهد از 14 اسفند

وی بیان کرد: شاید در گذشته مردم توان مالی نداشتند که بوم گردی را توسعه دهند و اقامت مسافر هم کم بود اما با احداث جاده الموت به تنکابن شرایط فرق خواهد کرد و باید درست تصمیم درست بگیرید و آینده فرزندان خود را تضمین کنید.

سیاهکلی یادآورشد: با توجه به محدودیتی که در توسعه کشاورزی داریم بهترین راهکار برای رونق اقتصادی منطقه و درآمدزایی برای روستاییان اجرای طرح های شیلات و بوم گردی است.

این نماینده اظهارداشت: از نمایندگان روستائیان که مطالبات مردم را پیگیری می کنند انتظار داریم در طرح مسائل و مطالبات خود مسیر قانونی را طی کنند و در برخورد با مدیران اخلاق مناسب داشته باشند و بدانند امروز همه مدیران پیگیر مسائل مردم هستند و منطقی نیست مطالباتی خارج از چارچوب قانون و یا با رفتار احساسی و بدون استدلال داشته باشیم.

سیاهکلی از مدیران دستگاههای اجرایی از جمله آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و منابع طبیعی خواست در صدور مجوز برای اجرای طرح هخای معیشتی و شیلاتی و بوم گردی همکاری لازم را انجام دهند.

در این نشست قرار شد پس از بازدید کارشناسان بنیاد مسکن برای واگذاری و الحاق 3 هکتار زمین منابع طبیعی برای توسعه ساخت و سازهای جدید در گرمارود سینا تصمیم گیری شود.

وی اظهارداشت: قرار نیست دولت وارد کار شود زیرا نه بودجه دارد و نه توان اجرا دارد بلکه فقط باید تسهیل گری و هدایت کند و مردم وارد میدان شوند و در این راستا مجلس موضوع مولدسازی را مصوب کرده تا امکان واگذاری امور به مردم مهیا شود.

بخوانید:  درخواست استاندار از مدیران فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد/ بسته کامل فرهنگی برای سفر دور دوم دولت تهیه شود

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضمن احترام به مطالبات و درخواست های مردم گرمارود سینا انتظار داریم به توصیه های کارشناسی که بر اساس تحقیق و مطالعه بدست آمده توجه کنید و با برنامه و قانون مند و هدفمند پیش بروید تا به نتایج خوبی برسید.

نمایندگان گرمارود سینا با دسته بندی مهمترین مطالبات مردم این منطقه، الحاق زمین به بافت روستا برای توسعه ساخت مسکن روستایی و جلوگیری از مهاجرت، تامین آب برای توسعه باغات، توجه به اشتغال جوانان روستایی، توسعه گردشگری و تسریع در فرایند اداری در مکاتبات را خواستار شدند.

وی اظهارداشت: امروز باغداری با توجه به محدودیت منابع آبی هزینه زیادی دارد و کار سختی است و بهترین کاری که در این منطقه می تواند عملیاتی شود توسعه شیلات و بوم گردی است.