بدون شک عظمت این رویداد فوتبالی، جوامع مختلف را در ابعاد مختلف سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی تحت تاثیر قرار می دهد و طبیعی است که رسانه های شنیداری ، دیداری ، نوشتاری ، خبرگزاری ها و فضای پرتلاطم مجازی اولویت های خود را به پوشش وسیع و آنلاین جام جهانی اختصاص دهند.
جام جهانی فوتبال به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ ورزش دنیا، در طول مدت برگزاری جامعه ی مخاطب وسیعی را در بر می گیرد و حجم گسترده ای از اخبار رسانه های مختلف به نبرد بهترین تیم های فوتبال قاره ها اختصاص می یابد .
آنچه مسلم است اعزام تعداد یکصد نفر از اهالی رسانه که با حمایت دستگاه های ذیربط صورت گرفته تا اینجا با ارائه آخرین اخبار و اطلاعات و آگاه سازی دوستداران ورزش همراه بوده و قطعا ثمرات مهمی را به دنبال داشته که نمایندگان رسانه های گروهی ایران از هیچ کوششی برای عقب نماندن مخاطبان گسترده ی خود غافل نبودند و این شاخصه را با توجه به انتظارات مردم باید به فال نیک گرفت .
به گزارش خبرگزاری برنا؛ جوابیه وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به مطلب روزنامه آفتاب یزد در تاریخ ۶ آذرماه ۱۴۰۱ با تیتر ۷ نکته در مورد سفر ۱۰۰ خبرنگار، مستند ساز و عکاس به قطر ، به شرح زیر است :