خبر خوش معاون وزیر بهداشت برای بیماران مبتلا به زخم های مزمن 

پناهی با تاکید بر اینکه پیشگیری از ابتلا به زخم باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: در صورت پیشگیری می‌توانیم از هزینه‌های آن در حوزه سلامت جلوگیری کنیم.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع
آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام/





معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت افزود: مفهوم این آمار این است که متولیان بهداشت و درمان موضوع درمان زخم را جدی تلقی می کنند و برای همین موضوع مراکز تحقیقاتی راه اندازی کرده اند.

نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت از ۲۱ تا ۲۳ دی ماه در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اهمیت شبکه سازی در حوزه زخم در کشور گفت: در این کنفرانس از طرف وزارت بهداشت برای ایجاد شبکه در حوزه زخم در کشور اعلام آمادگی می‌کنم.

به گفته وی، افزایش بیماری‌های متابولیک و همچنین افزایش سن از عوامل افزایش زخم مزمن به شمار می‌رود و بر همین اساس احتمالا در ایران که چاقی نیز آمار بسیار بالایی دارد، میزان ابتلا به زخم مزمن نسبت به آمار ۹ درصدی جهان افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه، حدود ۱۰۰ مرکز تحقیقات در کشور وجود دارد که می‌توانند در حوزه علوم پایه زخم فعالیت کنند، افزود: ۴۸ مرکز تحقیقات در کشور وجود دارد که در حوزه بیماری‌های عفونی تحقیق می‌کنند و ۵۳ مرکز تحقیقات نیز در حوزه دارو مرتبط با زخم وجود دارد از ین رو به نظر می‌رسد متولیان بهداشت و درمان، موضوع زخم را به عنوان یک موضوع مهم در نظر گرفته‌اند.

بخوانید:  دعوت بازیکن مس رفسنجان به تیم ملی عراق

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با تاکید بر آموزش پزشک، پرستار و بیمار در خصوص زخم اظهار کرد: در کشور بالای ۹۰۰ مرکز تحقیقات وجود دارد که از بین آن‌ها ۶ مرکز تحقیقات داریم که می‌تواند در حوزه آموزش و پژوهش مربوط به زخم کمک‌کننده باشند.

وی با اشاره به مرگ و میر بالای زخم‌های مزمن تصریح کرد: مرگ و میر پنج ساله زخم‌های مزمن حدود ۳۰ درصد است و این رقم برای سرطان ۳۱ درصد است و این موضوع نشان دهنده میزان مرگ و میر بالای زخم است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه پانسمان‌های لازم برای جلوگیری از عفونت زخم در ایران آنطور که باید رشد نکرده، اظهار کرد: در این زمینه علوم جدید بسیار می‌تواند کمک کننده باشد.

پناهی با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر در کشور در حال افزایش است، افزود: سن ایرانیان طی چند سال آینده افزایش پیدا می‌کند و جمعیت به سمت پیری خواهد رفت.

وی با بیان اینکه زخم‌های ناشی از دیابت و جراحی هزینه بسیار بالایی برای بهداشت دارد، افزود: در ارزیابی‌ها سرعت میانگین تولید زخم‌های مزمن در حال افزایش است و در مقالات سالانه حدود ۹ درصد گزارش شده است.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ یونس پناهی در آئین افتتاحیه نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی ضمن قدرانی از سازمان جهاد دانشگاهی برای برگزاری این کنگره، زخم را یکی از چالش‌های جدی و مهم در عرصه سلامت دانست که به شدت کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شیوع بسیار بالایی دارد.

بخوانید:  ۶۰۰ مگاوات برق وارد شبکه سراسری شد