در استان کرمان به جهت حضور شرکت‌های اقتصادی نباید منتظر منابع دولتی بود/ساماندهی حاشیه‌نشینی را ادامه می‌دهیم/انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی بی‌نظیری در جهان دارد

او افزود: باید حکمرانی وزارتخانه‌ای را به سمت حکمرانی استانی چرخش دهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه طی این ۴۴ سال کوچکترین انحرافاتی در آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب نداشته و در شعارها عقب‌نشینی نداشته‌ایم، گفت: هرچند در برخی حوزه‌ها کاستی‌هایی داریم و منکر این موضوع نیستیم اما باید بپذیریم که انقلاب در همه لحظات حرکت رو به جلو داشته اما در مجموع نیز به آن جایگاهی که باید می‌رسیدیم، نرسیده ایم. لذا مقایسه میزان پیشرفت کنونی با گذشته خوب بوده اما به آن پیشرفتی که انتظار داشتیم دست پیدا نکردیم.

وزیر کشور به موضوع شهرداری‌ها نیز اشاره و بیان کرد: برای تجهیز شهرداری‌ها، بودجه‌ای از ارزش افزوده پیشنهاد دادیم اما به نتیجه نرسید. متاسفانه منابع اندکی برای تجهیز شهرداری‌ها در اختیار داریم اما از محل همین منابع کم نیز سعی می‌کنیم شهرداری‌ها را تجهیز کرده تا در زمان بحران‌ها به خوبی نقش ایفا کنند.

وحیدی تاکید کرد: جنوب استان کرمان مورد توجه خاص دولتمردان است. تکمیل سیل بند جیرفت باید حتما دنبال شود و سرعت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد وحیدی در جلسه شورای اداری استان کرمان گفت: استان کرمان برای تامین منابع مالی خود باید به طور ویژه کار کند. شرکت‌های بزرگ اقتصادی فعال در استان، می‌توانند کنسرسیوم تشکیل دهند و در استان سرمایه‌گذاری کنند ضمن اینکه از جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز نباید غفلت کرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی بی‌نظیری در جهان دارد و این نقش‌آفرینی در حوزه فرهنگ بی‌نظیر است.

انتهای پیام





او با اشاره به تشکیل کنسرسیوم توسط شرکت‌های مهم استان کرمان افزود: باید سهم اقتصاد استان از محل دانش‌بنیان را مشخص کنید و معتقدیم با توجه به ظرفیت‌های این استان، سه درصد از هشت درصد رشد اقتصادی استان باید از محل بهره‌وری تامین شود که باید نقشه بهره‌وری و دانش‌بنیانی استان مشخص شود.

بخوانید:  آماده راه اندازی مرکز پژوهش صنعت شوینده ها در قزوین هستیم

وحیدی بیان کرد: خدمت به مردم بزرگترین عبادت در نزد خداوند بوده و این لحظات فرصتی برای مسئولین است که به مردم شریف ایران خدمت کنند.


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

وحیدی به پیشنهاد دولت برای راه‌اندازی صندوق توسعه و پیشرفت استان‌ها نیز اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در بودجه امسال و سال گذشته این طرح تصویب نشد. در این صندوق منابع مازاد استان‌ها واریز می‌شد و از محل منابع آن اقدامات توسعه‌ای استان‌ها تامین می‌شد اما امسال یک حساب در این خصوص برای هر استان ایجاد شد.

او درباره ساماندهی مهاجران افغانستانی اظهار کرد : در این زمینه، دستگاه‌های متعددی هم مسئول هستند و هم نیستند! به همین دلیل، به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کردیم که سیاست‌گذاری واحدی در این خصوص داشته باشیم.

اوبیان کرد: ساماندهی حاشیه‌نشینی را با جدیت پیگیری می‌کنیم و همچنان باید ادامه داشته باشد.

وزیر کشور در پایان گفت: اقداماتی در زمینه حاشیه‌نشینی انجام شده است. کار باید به طور جدی پیش رود تا مشکل حاشیه‌نشینی حل شود.