رانندگان وانت بار در قزوین، چشم انتظار حل مشکلات معیشتی

photo_2023-03-02_17-40-36

photo_2023-03-02_17-39-11

انتهای پیام





سلخوری یادآورشد: راننده ای که در اداره زندگی خود با چالش جدی مواجه است چگونه باید این خسارت را پرداخت کند و این رویکرد چالش برانگیز است.

photo_2023-03-02_17-40-31

از فرماندار و مسئولان راهداری و انجمن صنفی انتظار می رود در پیگیری مشکلات رانندگان وانت بار کمی جدی تر  باشند و قبل از این که مشکلات معیشتی آنها موجب بروز تنش های بیشتر اجتماعی شود برای حل برخی از آنها چاره اندیشی کنند.

بگفته محمدی حدود 15 هزار وانت بار در استان شناسایی شده که حدود 7200 وانت بار فعالند که به نظر می رسد با راستی آزمایی حدود 10 درصد آنها رانندگان واقعی وانت باشند که به صورت مستمر فعالیت می کنند و بخش بیشتر آنها خارج از شبکه عمومی هستند.

این نشست برای توجه دادن رانندگان به رعایت موارد ایمنی در حمل و نقل بار بود تا سلامتشان به خطر نیفتد و هزینه بیشتری به آنها تحمیل نشود.

ابوالفضل سلخوری یکی از رانندگان در خصوص مشکلات خود اظهارداشت: از مدیران سوال می کنیم چرا وقتی می خواهید برای ما تصمیم بگیرید هیچ راننده وانت در جلسات نیست که در جریان کارها قرار گیرد.

وی یادآورشد: برخی وانت های دوگانه سوز دارای مخازن فرسوده هستند و اگر درآمد خوبی داشته باشیم هم کپسول سی انی جی و هم لاستیک نو می خریم تا خودمان سالم بمانیم و هم حادثه ای رخ ندهد.

سخنرانی چند مسئول باعث شد تا رانندگان از فشار مشکلات زندگی و معیشت خود زبان به سخن بازکنند و پس از اعلام این که هدیه ای شامل تجهیزات ایمنی بار برای آنها در نظر گرفته شده صدای انتقاد آنها بلند شد و برخی گفتند مشکلاتشان جدی تر و فراتر از یک بسته شبرنگ و طناب بستن بار و علائم هشدار دهنده است و انتظار دارند مدیران به فکر حل مشکلات اساسی آنها باشند.

بخوانید:  هفت عملی که تمام درهای بهشت را به روی انسان باز می‌کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ همایش ایمنی و صنفی وانت باران استان قزوین روز پنجشنبه با حضور افشار معاون فرمانداری قزوین، حسینی معاون تعاون، فلاح رئیس اداره ایمنی و ترافیک و علیرضا معیری پور معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، علی اکبر سیار مه رئیس کانون رانندگان حمل و نقل استان قزوین و سیدرضا محمدی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان وانت استان و جمعی از رانندگان در محل کانون انجمن های صنفی کارگری استان قزوین برگزار شد.

تامین مخزن گاز CNG برای وانت های دوگانه سوز، تعیین تعرفه منطقی متناسب با تورم، دادن تسهیلات ارزان برای خرید قطعات و تعمیرات وانت ها، پرداخت یارانه سوخت و بیمه کردن رانندگان واقعی و نیز ساماندهی رانندگان الزامی است.

 وی گفت: بارها مشکلات خود را از مسیر قانونی مطرح کرده ایم ولی نتیجه نگرفتیم و امروز برخی رانندگان قادر به پرداخت اقساط خود و حتی تعمیر خودرو هم نیستند.

photo_2023-03-02_17-52-31

وی گفت:همه از ایمنی صحبت می کنند اما وقتی هزینه های خرید قطعات خودرو و تعمیر سرسام آور شده و تورم در کشور بیداد می کند چگونه می توانیم در هر سال چند جفت لاستیک نو بخریم و تعرفه ها جوابگو نباشد.

توجه به مشکلات این رانندگان می تواند موجب آرامش روحی و روانی و تمرکز بیشتر در خدمت رسانی شده و به کاهش سوانح و ایمنی در جابجایی کالا نیز منجر شود.

جلسه امروز رانندگان وانت بار قزوین که بدلیل فشار اقتصادی و معیشتی می توانست موجب تنش و ناراحتی رانندگان شود با مدیریت سید رضا محمدی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان وانت استان که توانسته با شفافیت و صداقت اعتماد رانندگان را جلب کند به خوبی پایان رسید اما مشکلات این افراد زحمتکش همچنان به قوت خود باقیست.

بخوانید:  من رای نمی‌دهم!

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع

برگزاری همایش ایمنی و صنفی وانت باران قزوین بهانه ای شد تا رانندگان وانت دور هم جمع شده و با طرح مسائل خود امیدوار شوند تا بخشی از مشکلاتشان توسط مسئولان حل شود.

وی خواستار ساماندهی رانندگان برای شناسایی فعالان واقعی این عرصه شد.

وی بیان کرد: رانندگان وانت از گروههای ضعیف جامعه هستند که همواره در معرض حوادث جاده ای قرار دارند و متاسفانه به جای حمایت از این قشر خدمتگزار، گاهی اوقات شاهد ظلم مضاعف به خود هستیم و برای نمونه اگر وانت باری با گاردریل جاده برخورد کند باید خسارت آن را هم بپردازد.

در ادامه رامین شعبانی گفت: برخی از تعرفه بیمه استفاده می کنند ولی راننده نیستند و به نظر می رسد صدای ما شنیده نمی شود لذا درخواست می کنیم مشکل تامین قطعات خودرو ، سوخت، بیمه و تعرفه اول سال، مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

photo_2023-03-02_17-46-07

مولایی بیان کرد: برای پیشگیری از سوانح باید تمرکز داشته باشیم تا تصادف نکنیم اما مشکلات ما موجب شده ذهن رانندگان مشغول شود و آرامش لازم را نداشته باشیم.

در ادامه جواد مولایی یکی دیگر از رانندگان گفت: اگر کیفیت لاستیک وانت ها ضعیف باشد در صورت بروز حوادث باید خسارت بپردازیم که این وضعیت نشان می دهد حتی قادر به خرید لاستیک وانت خود نیستیم و مسئولان باید برای این مشکلات فکری کنند.

توجه به آموزش سالهاست از سوی سیدرضا محمدی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان وانت استان جدی گرفته شده تا علیرغم مشکلات عدیده ای که این گروه از زحمتکشان جامعه با آن روبرو هستند با مهارت افزایی و ارتقا دانش آنها با مسائل مرتبط با جابجایی بار و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بتوان از حوادث این عرصه کم کرد.

بخوانید:  دشمن در حال تعریف استاندارد نابودی و بی‌هویتی زن است

ابراهیمی راننده دیگر هم بیان کرد: بابت عضویت در انجمن صنفی هیچ خدماتی دریافت نمی کنیم و از پرداخت یارانه سوخت هم خبری نیست که انتظار رسیدگی داریم.

سخن آخر:


آیا این خبر مفید بود؟

photo_2023-03-02_17-39-54

photo_2023-03-02_16-03-40

این راننده وانت بیان کرد: امروز حتی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تعرفه ها جوابگو نیست زیرا قیمت قطعات خودرو۳۰۰ درصد بالا رفته است.

علی بخشی راننده دیگر وانت اظهارداشت: بسیاری از رانندگان هنوز بیمه ندارند و از حمایت درمانی برخوردار نیستند و در این وضعیت عده ای که در ردیف راننده نیستند مورد حمایت قرار گرفته اند که باید ساماندهی شوند و راننده واقعی شناخته شود.