راه‌اندازی نهمین کتاب‌خانه کانونی در مدارس گیلان

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان سخنان خود با ثمر‌بخش ارزیابی‌کردن حرکت‌های فرهنگی ابراز امیدواری‌کرد که این تلاش‌ها، به هم‌نشینی هرچه‌بیش‌تر کودکان و نوجوانان با یار مهربان و افزایش سرانه مطالعه کتاب در کشور کمک‌کند.

گفتنی‌است، در این آیین، مسئولانی از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان و آموزش و پرورش شهرستان خمام حضور‌داشتند.

علیرضا خانچه‌سپهر، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان خمام هم ضمن قدردانی از تلاش‌های کانون و  مهم ارزیابی‌کردن جایگاه کتاب گفت: خلق یک اثر و دسترسی به کتاب، دارای اهمیت ویژه‌ای است و ضرورت‌دارد قدردان فرصت بهره‌مندی از یار مهربان باشیم.

فرهاد فلاح در این میان، با ابراز خرسندی از راه‌اندازی کتاب‌خانه مدرسه آیت‌الله شهید محمد صدوقی روستای کلاچاه و قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران اجرای این طرح در استان اظهار‌کرد: این حرکت هدف‌مند، سرمایه‌گذاری فرهنگی است و بستر‌های توسعه همه‌جانبه را فراهم‌می‌کند.

نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، مأنوس‌سازی هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان با یار مهربان، افزایش گستره‌ مخاطبان و حرکت در مسیر تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی، از اهداف اجرای این طرح هدف‌مند فرهنگی است. 

اجرای طرح «هرکلاس، هر کتاب‌خانه» که در سایه تعامل و هم‌گرایی کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استان گیلان  در هفته ملی کودک سال  1402کلید‌خورد،  صبح امروز با راه‌اندازی نهمین کتاب‌خانه در مدرسه آیت‌الله شهید صدوقی روستای کلاچاه شهرستان خمام همراه‌شد.

این آیین در فضایی شاد و امید‌بخش، در سایه همراهی مسئولان دو مجموعه هم‌خانواده و اجرای فعالیت‌های مربیان کتاب‌خانه پستی و مرکز سیار شهری رشت صورت‌گرفت و کتاب‌خانه این مدرسه با یکصد جلد  کتاب اهدایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان راه‌اندازی‌شد.

بخوانید:  دولت به شدت نرخ بیکاری را کاهش داد

معاون فرهنگی کانون کشور هم در قالب گفت‌و‌گویی تلفنی، با این حرکت هدف‌مند و فرآیند‌محور همراه‌ شد به ترسیم چشم‌انداز برنامه‌های این نهاد فرهنگی در قالب طرح «هر کلاس، یک کتاب‌خانه» پرداخت.

راه‌اندازی 500 کتاب‌خانه کانونی تا پایان سال جاری

انتهای پیام/



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ «هر کلاس، یک کتاب‌‌خانه» عنوان طرحی است که با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورس در مدارس مناطق روستایی و کم‌برخوردار شهری اجرا‌می‌شود.

 

او در توضیح این سخنان، به ظرفیت‌های گسترده گیلان در زمینه کشاورزی، صنعت و تجارت اشاره و با بیان‌این‌که آگاهی‌بخشی به آینده‌سازان و توان‌مند‌سازی آنان، نقش به‌سزایی در رشد همه‌جانبه استان دارد، تصریح‌کرد: فراهم‌سازی فرصت مطالعه و هم‌نشینی با کتاب، امکانی برای رقم‌زدن سرنوشت نسل کودک و نوجوان و رخداد‌های مبارکی است که  طی سال‌های آتی در گیلان و به تبع آن درسراسر  ایران اسلامی شاهد خواهیم‌بود. 

سید‌جلیل میرعظیمی، مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، نیز از حاضران  در این آیین بود و از اهداف کانون برای راه‌اندازی 100 کتاب‌خانه کلاسی در سطح مدارس استان سخن‌گفت.

این مسئول فرهنگی برهمین اساس نیز رسالت‌ مجموعه‌های فرهنگی را خطیر ارزیابی‌کرد و همگامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آموزش و پرورش را زمینه‌ساز حرکت‌های اثر‌بخش کتاب‌محور خواند. 
فرهاد فلاح بر همین اساس نیز  از راه‌اندازی 500 کتاب‌خانه کلاسی در قالب طرح «هرکلاس، یک کتاب‌خانه» تا پایان سال جاری خبرداد و افزود: برای نیل به این هدف، همراه‌سازی جامعه و خیران فعال در عرصه فرهنگ، در دستور کار قرار‌دارد.

بخوانید:  مراسم خاکسپاری دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد جمکران - قم