رتبه دوم استان اصفهان در صرفه جویی گاز در کشور

کاهش ترافیک در صبح ها و افزایش تردد در بعدازظهرها

شیشه فروش گفت: یک تیم علمی متشکل از مرکز بهداشت و محیط زیست به صورت مستمر وضعیت جو و غلظت آلاینده ها را بررسی و در صورت نیاز به تمهیدات خاص ستاد بحران تشکیل و تصمیمات نهایی اتخاذ و اعلام خواهد شد.

شیشه فروش درخصوص آخرین وضعیت هوا در استان، بیان کرد: با اخطار کاهش محسوس دما از اواخر فردا تا یکشنبه هفته آینده با کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای هوا مواجه خواهیم بود و تا روز یکشنبه وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس پیش بینی می شود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

شیشه فروش افزود: این کمیته متشکل از اساتید دانشگاه، کارشناسان اداره کل هواشناسی و اداره کل محیط زیست هستند تا ظرف یک هفته دلایل بروز این پدیده را علت یابی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا‌ از اصفهان ، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دلیل استمرار آلودگی هوا به رغم بارش در پهنه استان، صبح امروز کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل  شد تا دلایل آلودگی هوا در شرایط بارش باران و برف بررسی شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به شرایط اضطرار، صنایع و شهرک های صنعتی برای مصرف گاز محدودیت هایی را دارند و یک سوم شهرک های صنعتی مطابق برنامه شرکت گاز فعالیت می کنند همچنین از انجام فعالیت کوره پزخانه ها جلوگیری به عمل آمده است.

تمدید طرح ترافیک زوج و فرد تا پایان بهمن

بخوانید:  سند نامگذاری بلندترین قله ایران +تصاویر

وی تصریح کرد: ۳۰ اکیپ گشت از مرکز بهداشت، صنعت و معدن و محیط زیست برای پایش هوا فعال هستند و با هرگونه مواردی که منجر به افزایش آلاینده های جوی شود برخورد می نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: در این کمیته گزارش اداره کل هواشناسی از آلودگی هوای اصفهان و ۱۴ ایستگاه سنجش آلاینده های هوا که در اختیار شهرداری و اداره کل محیط زیست هستند بررسی شد و نهایتا به این جمع بندی رسیدیم تا یک کمیته علمی جهت بررسی این پدیده تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس اعلام مرکز کنترل ترافیک در روزهایی که ادارات تعطیل وآموزشی به صورت غیرحضوری برگزار شد؛ با کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی ترافیک در صبح ها مواجه بودیم اما متأسفانه بعدازظهرها افزایش ترافیک گزارش شده است که می طلبد شهروندان از ترددهای غیرضروری خودداری نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تداوم برودت هوا تا پایان بهمن ماه، گفت: طبق تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، طرح زوج و فرد در محدوده طرح ترافیک در شهر اصفهان تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

وی افزود: رصد، سنجش و بررسی ایستگاه های هواشناسی نیز توسط اداره کل هواشناسی ضروری است تا شاخص اعداد صحیح به محیط زیست اعلام شود.

انتهای پیام





شیشه فروش اظهار کرد: طبق بررسی ها دریافتیم، در روزهایی که با تعطیلی ادارات و غیرحضوری شدن مدارس مواجه بودیم (به صورت روزانه) ۶۰۰ هزار متر مکعب در مصرف گاز استان صرفه جویی شد. همچنین در استان طی روزهای اخیر دو میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی شده است و با همکاری همه مردم توانسته ایم رتبه دوم کشور در صرفه جویی گاز را کسب کنیم.

بخوانید:  پروژه استانداردسازی، بازسازی و تکمیل بیمارستان روان استان قزوین آغاز شد

آیا این خبر مفید بود؟

کاهش محسوس دمای هوا در روزهای آینده

رتبه دوم استان اصفهان در صرفه جویی در مصرف گاز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این شرایط شهرداری ها نیز مکلف شدند به نحوی ناوگان حمل و نقل عمومی را ساماندهی کنند که با تردد بیشتر شرایطی فراهم شود تا شهروندان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.