مصرف سالیانه سموم کشاورزی در ایران حدود ۲۷ تا ۳۲ هزار تن/ ۷۵ درصد سموم کشاورزی تولید داخل است

رییس انجمن وارد کنندگان سم و کود ایران گفت: در ایران سالیانه حدود27 تا 32 هزار تن سم کشاورزی مصرف می‌شود که از این مقدار 20 الی 25 درصد وارد شده و 75 درصد در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، هر قدر کشاورزی بر مدار تکنولوژی قرار گیرد و از حالت سنتی وارد فاز علمی شود، به همان میزان نیز نیاز به کود در مقابل آفت ها بیشتر می شود.

به گزارش برنا، میزان کود و سمی که کشاورز مصرف می کند باید کنترل شده باشد؛ نوع کود و سم هم باید مشخص باشد؛ متاسفانه سمومی که به کشور وارد می شوند، مناسب نیست در حالیکه باید سموم نهایتا تا ۱۰ روز روی میوه و سبزیجات باقی بماند اما سمومی که ما مصرف می کنیم، در میوه جذب می شوند.

 آنچه اهمیت دارد این است که کودها را بر اساس اندازه و در زمان و مکان درست مصرف کنیم که متاسفانه این موضوع در کشور به صورت دقیق و کارشناسانه نبوده و عمل نمی شود. دلیل این موضوع آن است که کشاورز همچنان به روش های سنتی اقدام می کند.


آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام/





کشاورز سم و میزانی که باید مصرف شود را بداند تا در نهایت محصولات بی کیفیت تولید نشود.


مصرف سالیانه سموم کشاورزی در ایران حدود 27 تا 32 هزار تن/ 75 درصد سموم کشاورزی تولید داخل است

سید مهدی حسینی یزدی رییس انجمن وارد کنندگان سم و کود ایران در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا درباره مصرف سالیانه سموم کشاورزی در ایران اظهار داشت: در ایران سالیانه حدود27 تا 32 هزار تن سم کشاورزی مصرف می‌شود که از این مقدار 20 الی 25 درصد وارد شده و 75 درصد در داخل کشور تولید می‌شود.

بخوانید:  ولیعهدی با کمربند مشکی کاراته!


|





منبع