زمینه ساخت ۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان کهگیلویه و بویر احمد فراهم شد

وی عنوان کرد: از اهداف طرح نهضت ملی مسکن، خانه دار کردن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همکاری لازم را با متقاضیان به عمل آورد.

به گفته وی عملیات اجرایی نزدیک به پنج هزار و احد مسکن نهضت ملی در منطقه سروک آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: با اجرای قوانین بانکی به پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان شتاب داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علی‌محمد روستا در نشست شورای مسکن گفت: از بانک های استان انتظار می رود به مانند سایر بانک هایی که در سایر استان ها نهایت همکاری دارند را با این طرح که از طرح های مهم دولت در راستای خانه دار کردن مردم است همکاری و همراهی کنند.

روستا ابراز داشت: یازرسی از بنگاه های املاک گسترده تر می شود و برخوردها جدی تر خواهد شد.

روستا با اشاره به نشست شورای عالی مسکن که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت: طبق آماری که وزارت راه و شهرسازی در این نشست ارائه کرد جایگاه استان در بازرسی از بنگاه های املاک مناسب نبود لذا بازرسی و ساماندهی بنگاه ها در دستور کار باشد.

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی گفت: طبق قانون مددجویان دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی از سهمیه آورده اولیه در طرح نهضت ملی معاف هستند.

روستا با اشاره به کمبود زمین در یاسوج گفت: جهاد کشاورزی در زمینه واگذاری اراضی درجه سه کشاورزی به طرح نهضت ملی مسکن همکاری خوبی داشته است.

بخوانید:  فروش صندوق طلای تابان در کمتر از یک ساعت

روستا گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی از سهم آورده معاف هستند اما به دلیل عدم همکاری بنیاد مسکن در سامانه حذف شدند، این موضوع در سفر دولت به استان تعیین تکلیف می شود و بنیاد مسکن تا آن زمان از حذف آنها خودداری نماید.

انتهای پیام 






آیا این خبر مفید بود؟

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی به خصوص متولیان امر مقدمات کار برای ساخت این واحدها را فراهم کنند.

** ساماندهی و بازرسی از بنگاه های املاک استان در دستور کار قرار گرفت 

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه، افزون بر ۱۲ هزار و ۵۳۰ واحد مسکن در استان در حال اجراست و ۱۰ هزار و احد دیگر شروع خواهد شد، افزود: نباید پیش پای طرح نهضت ملی مسکن سنگ اندازی شود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

وی عنوان کرد: با بازرسی از بنگاه های املاک، واحدهای پلمب شده و واحدهایی که اعمال قانون شدند طبق اعلام تعزیرات حکومتی تاکنون به ۶۰ واحد در سطح استان رسیده است.IMG-20230713-WA0070

وی عنوان کرد: در همین راستا ۱۰ هکتار زمین در یاسوج با مساعدت این سازمان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن واگذار شد.