نقش آفرینی ویژه فولاد مبارکه در تأمین سرمایه پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی

طیب نیا اظهار کرد : سرمایه‌گذاری ۲.۳ میلیارد دلاری که فولاد مبارکه در کاهش مصرف انرژی و تغییر الگوی مصرف آب انجام داده بسیار قابل توجه و در کشور بی‌نظیر است.

وی تصریح کرد : بالغ بر ۱۰۰ هزار قطعه در فولاد مبارکه بومی‌سازی شده و بالغ بر ۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی طی یک دهه گذشته با بومی‌سازی صورت گرفته است.

وی با  اینکه یک مجموعه تولیدی و صنعتی هستیم افزود: نسبت به جامعه پیرامونی خود احساس مسئولیت داریم و تحول بنیادینی در این حوزه رقم زدیم؛ در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، فولاد مبارکه الگوی ملی است و خواهد بود. رویکرد ما تدوین و اجرای الگوی جامع پیشرفت و آبادانی با هدف اشتغال زایی است.

مدیر عامل فولاد مبارکه خاطر نشان کرد:توسعه محصولات جدید در سبد محصولات فولاد مبارکه یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت بوده به طوری که سال گذشته ۱۴ محصول جدید به محصولات این شرکت اضافه شد که یکی از مهمترین آن‌ها ورق فولادی زنگ‌نزن بوده است همکاران ما بدون حضور یک کارشناس خارجی این محصولات ارزشمند را تولید کردند و امسال به صورت انبوه تولید خواهد شد و این به معنای نهضت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و خودباوری است.

اضافه شدن ۱۴ محصول جدید به سبد محصولات فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱

بزرگترین افزایش سرمایه و توزیع سود در تاریخ بورس کشور توسط فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱

مدیر عامل فولاد مبارکه خاطر نشان کر د: در حوزه توسعه زیست‌بوم نوآوری، فولاد مبارکه در سال گذشته با امضای ۲۱ تفاهم‌نامه، تخصیص ۲ هزار متر مربع مرکز نوآوری و اختصاص بودجه برای حمایت از پایان نامه ها، فعالسازی ۳ شتاب‌دهنده برای استارتاپ‌هاو تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر، گامهای بلندی برداشت.

بخوانید:  با دانستن این حقایق ترسناک دیگر دستمال توالت مصرف نمیکنید !

ثبت سفارش خرید ۵ هزار میلیارد تومان از بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان کشور نیز از دیگر اقدامات فولاد مبارکه طی سال گذشته بوده است.

هدف‌گذاری فولاد مبارکه، تبدیل استان اصفهان به قطب نوآوری و فناوری کشور است که این امر خود برای مردم این استان منفعت دارد.

زمانی که فولاد مبارکه برای تامین برق مورد نیاز خود، نیروگاه خورشیدی خود را وارد مدار کند، از نظر تولید کربن، جزو بهترین بنچ مارک‌های جهانی خواهد شد.

به گزارش برنا از اصفهان ، یاسر طیب نیا اظهار داشت : میانگین جهانی مصرف آب در صنعت ۳.۳ مترمکعب بر تن است اما فولاد مبارکه به ازای تولید هر تن تختال ، ۲.۲ مترمکعب آب مصرف می‌کند چرا که سرمایه‌گذاری‌های زیادی در کاهش مصرف آب داشته است و ۸۶ درصد کاهش مصرف آب داشته ایم.

هدف‌گذاری فولاد مبارکه، تبدیل استان اصفهان به قطب نوآوری و فناوری کشور است

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

طیب نیا گفت : ما سال گذشته علی رغم همه محدودیت‌ها، کاهش قیمت فروش و درآمد، ۴۹ هزار میلیارد تومان سود میان سهامداران خود توزیع کردیم که بزرگترین افزایش سرمایه و توزیع سود در تاریخ بورس کشور بود. افزایش سرمایه فولاد مبارکه به ۸۰ هزار میلیارد تومان و افزایش ۱۳۲ درصدی سرمایه این شرکت طی یک سال، بسیار قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد : علی‌رغم این که ۳ هزار نفر در طرح‌های توسعه مشغول به کار شدند، مراحل استخدام ۱۱۰۴ نفر از سال گذشته در فولاد مبارکه در حال انجام است. همچنین امیدواریم در توسعه‌ها بالغ بر ۶۵۰۰ نفر مشغول به کار شوند.

بخوانید:  یازده بازیکن برتر تاریخ فوتبال آرژانتین انتخاب شدند

انتهای پیام





اولین منفعت فولاد مبارکه برای مردم استان اصفهان، اشتغال و درآمدزایی است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای آنان شکل گرفته است.


آیا این خبر مفید بود؟

وی ادامه داد : بخشی از منابع مالی فولاد مبارکه، حاصل سود این شرکت و اوراقی است که از قبل داشته‌ و در آینده خواهد داشت. این شرکت از نظر منابع مالی محدودیتی ندارد و با توجه به صادراتی که دارد، به دنبال وام‌های ارزی خارجی است.

طیب نیا تاکید کرد : درآمدی که ۲۶ هزار نیروی فولاد مبارکه کسب می‌کنند، در همین استان هزینه می‌شود؛ منافع فولاد مبارکه به شدت بالاست و باید به گونه ای فعالیت کند که برای منطقه ضرری نداشته باشد و ارزش افزوده بالای این شرکت گواه بر منفعت داشتن فولاد مبارکه است.