«پیمان» اثری تبلیغاتی درباره ارتش آمریکاست

 

خوشخو خاطرنشان کرد: ۷۰ دقیقه اول این فیلم خارجی درخشان‌ست اگرچه آن را فیلم متوسطی می‌دانم. همچنین بازیگر نقش «احمد» فوق‌العاده خوب بازی می‌کند و هرجا حضور دارد، فیلم را به اصطلاح بالا می‌کشد‌. ناگفته نماند که کارگردان به جغرافیا بسیار اهمیت می‌دهد‌ و ما در آثار جنگی باید به آن توجه کنیم.

فیلم خارجی «پیمان» سوژه این هفته میز نقد سینمای جهان در برنامه «نقد سینما» بود که شب گذشته 1 تیرماه با حضور آرش خوشخو و محمدرضا مقدسیان روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

 

 


آیا این خبر مفید بود؟

 






منبع در ادامه محمدرضا مقدسیان اظهار کرد: من معتقدم جریان اصلی سینمای دنیا از اساس سفارشی‌ست. در حقیقت هیچ‌کس سرمایه‌گذاری جدی روی اثری نمی‌کند که صرفا گیشه خوبی داشته باشد‌ و یا سرگرمی ایجاد کند. «پیمان» از اساس پروپاگاندا و جزو فیلم‌های متوسط سال‌ به لحاظ سینمایی‌ست و سفارشی بودن آن از همه وجوه فیلم بیرون می‌زند‌. 

وی تصریح کرد: افتضاحی که پس از جنگ ویتنام اتفاق افتاد، با قیاسی در افغانستان را رقم خورد و فیلم به صورت واضح از همان کدگذاری‌ها استفاده می‌کند. «پیمان» یک رگه جالب دارد و خیلی ظریف می‌گوید افتضاح افغانستان به دلیل سیاست‌های فعلی آمریکاست. 

انتهای پیام/






در برنامه «نقد سینما» مطرح شد؛

«پیمان» اثری تبلیغاتی درباره ارتش آمریکاست

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف