اصلاح سیاست های پولی و مالی در بانک مرکزی ضرورت دارد

انتهای پیام

سیاست های پولی و اعتباری کشور ایراد دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ شورای اداری استان قزوین پنجشنبه شب با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی و علی فکری رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، اعلایی استاندار، لطف الله سیاهکلی و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و آقای سیدی معاون توسعه مدیریت و منابع در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.


آیا این خبر مفید بود؟

08

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: امسال سهم درآمدهای مالیاتی تعیین شده برای استان دو برابر سال قبل است اما همچنان اعتبارات ما در انتهای جدول قرار دارد و با این روش هم رغبت پرداخت مالیات برای مردم کمتر می شود و هم انگیزه ای برای تولید نخواهد بود.

وی بیان کرد: قزوین یک استان صنعتی، کشاورزی، گردشگری و دانشگاهی است و می تواند جایگاه فنآوری خود را حفظ کند و در صنایع سبز و دانش بنیان و فنآور شاخص شود.

 





07

سیاهکلی گفت: متاسفانه هیچگاه موضوع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی مطرح نشده و درون این جعبه سیاه دیده نشده که از وزیر اقتصاد درخواست می کنیم در جلسات هیئت دولت برای رفع اشکال از بانک مرکزی و کنترل ارز تدبیر کنند. 

سیاهکلی در ادامه با بیان درخواست هایی از وزیر اقتصاد اظهارداشت: انتظار داریم بخشی از بودجه استانها را بر اساس درآمدهای مالیاتی گره بزنید و اگر استانی مانند قزوین توانست مالیات بیشتری جمع آوری کند ، سهم بیشتری از این درآمدها داشته باشد.

بخوانید:  سیدجلال حسینی میزبان پرسپولیسی ها در برنامه آدینه سرخ ها

این نماینده مجلس اظهارداشت: اگر سهم بازگشت درآمدهای مالیاتی استان بیشتر شود حتما مسیر توسعه شتاب خواهد گرفت و اگر قرار است از اتکا به درآمدهای نفتی رها شویم باید کشور بر اساس درآمدهای غیر سرمایه ای اداره شود. 

لطف الله سیاهکلی در این جلسه اظهارداشت: حوزه تولید در کشور بسیار مظلوم است و دولت نیز به جای این که در انتهای تولید و پس از محصول نهایی قرار گیرد و حقوق خود را دریافت کند با حضور در ابتدای تولید مشکل ساز شده و همه سرمایه تولیدکننده را می گیرد و این روش باید اصلاح شود.

سیاهکلی با انتقاد از سیاست های پولی کشور گفت: وقتی دلار از 4200 تومان به 24 هزار تومان و سپس 35 هزار تومان افزایش قیمت دارد نشان می دهد سیاست های پولی و مالی کشور ایراد دارد و باید این روند اصلاح شود.

وی یادآورشد: هرچند اقتصاد کشور به ارز وابسته نیست اما افزایش قیمت ارز آثار روانی دارد و اگر کنترل نشود آرامش جامعه بر هم می ریزد مانند نوسان قیمت فولاد که در سایر بخش ها مانند صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و مسکن تاثیرگذار است بایستی مدیریت مناسبی در حوزه ارز صورت گیرد تا وضعیت اقتصادی کنترل شود.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع سیاهکلی تصریح کرد: دولت باید هزینه واگذاری زمین، اشتراک آب، برق، گاز و تلفن را پس از راه اندازی خط تولید  دریافت کند در حالی که به دلیل اشتباه در این جانمایی یک تولیدکننده برای راه اندازی یک واحد همه سرمایه خود را برای خرید زمین و خدمات می پردازد و در زمان راه اندازی بدهکار می شود وحتی اگر زندان برود برای دولت اهمیت ندارد چون حقش را گرفته است.

بخوانید:  افتتاح 56 پروژه در ایام دهه‌ی فجر در شهرستان رباط کریم

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: باید مشی خود را در این عرصه تغییر دهیم و جای دولت از سر خط تولید به انتهای تولید جابجا شود و با فرصت دادن به تولیدکننده در انتهای کار مطالبات خود را دریافت کند.

06