این هواپیمای ایرباس با هیدروژن ۲۳۵- درجه ای پرواز می کنند

در همین راستا ایرباس توضیح داده است: اما بدون در نظر گرفتن این گزینه ها فرایندی مداوم باید اجرا شود. هیدروژن باید بسیار سرد نگهداری و در درمای ۲۳۵- درجه سانتیگراد ذخیره شود. این دما باید در سراسر مدت پرواز به طور یکسان حفظ شود.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف





منبع

در وبلاگ ایرباس درباره این فناوری آمده است: هیدروژن کلید ما برای عرضه هواپیمایی به بازار تا ۲۰۳۵ میلادی است که هیچ گونه گاز گلخانه ای منتشر نمی کند. اما برای این منظور باید گاز را در دمای ۲۳۵- درجه سانتیگراد ذخیره کرد. استفاده از این فناوری به معنای توسعه مخازن هیدروژن بسیار سرد با طراحی نوآورانه است. خوشبختانه ما در این زمینه تیم هایی با مهارت های متناسب در اختیار داریم.

ایرباس مشغول مهندسی مخزن های ذخیره هیدروژن برودتی نوین برای هواپیماهایی در آینده است که با هیدروژن مایع پرواز می کنند. چنین مخزنی هیدروژن را باید در دمای ۲۳۵- درجه سانتیگراد حفظ کند.

 





به همین دلیل تانک های ذخیره هیدروژن جدید هواپیما قطعاتی مهم به حساب می آیند. ایرباس برای ساخت این تانک ها ۱۵ ماه قبل مراکز «توسعه انتشار گاز گلخانه ای صفر»(ZEDC) را در نانت فرانسه وبرمن آلمان ایجاد کرد. مخازن ذخیره در نانت و جعبه های سرد که وظیفه تبدیل هیدروژن مایع به گاز را برعهده دارند در برمن تولید می شوند.

بخوانید:  ساخت ضربان‌ساز قلب در حد یک تار مو

این هواپیمای ایرباس با هیدروژن ۲۳۵- درجه ای پرواز می کنند

به گفته محققان مرحله بعد بررسی نمونه های اولیه با دقت بسیار بالا و یافتن اشکالات آنها است. محققان داده هایی از مدل های اولیه جمع آوری می کنند تا مخزن ذخیره ثانویه را بسازند که با هیدروژن پر می شود.


آیا این خبر مفید بود؟