تله‌تئاتر بدون زبان تصویر تلویزیونی معنایی ندارد

بخش نمایش‌های تلویزیونی، از 27 تا 29 دی برگزار و برگزیدگانش در افتتاحیه رسمی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، معرفی خواهند شد.

مسعود فروتن، عضو هیئت انتخاب این بخش از جشنواره، درباره کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه به خبرنگار برنا گفت: «تئاتر روی صحنه با تله‌تئاتر تفاوت دارد، شرکت‌کنندگان در جشنواره، باید این زبان را می‌شناختند که در بسیاری از کارها چنین نبود. تعدادی از کارها فیلم تئاتر و یا حتی نمایش رادیویی بودند. در تله تئاتر، دوربین مقامی دارد و تفکر کارگردان تلویزیونی در آن مهم است. متاسفانه خیلی از کارهای رسیده، تلویزیونی نبودند. کیفیت اثر و رسیدن به زبان تصویر تلویزیون در انتخاب ما اهمیت داشت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ‌ و هنر برنا؛ نمایش‌های تلویزیونی، یکی از بخش‌های تخصصی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است که آثار آن با داوری مسعود فروتن، آشا محرابی و بهرام ابراهیمی انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/ 



منبع

فروتن در پایان تاکید کرد: تله‌تئاتر قرار است پلی بزند بین تئاتر و تلویزیون، بنابراین شناخت ابزار و ویژگی‌های این دو مدیوم، هم‌زمان بسیار اهمیت دارد.

او با تاکید بر این نکته که شناخت مدیوم تلویزیون در تولید این آثار بسیار اهمیت دارد، گفت: در کارگاهی که از روز چهارشنبه 27 دی در جشنواره تئاتر فجر خواهم داشت، در همین‌باره صحبت خواهم کرد. در این کارگاه برای هنرمندانی که دوست دارند در این زمینه کار کنند، تعریف درست تله تئاتر را توضیح خواهم داد.

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بخش نمایش‌های تلویزیونی فجر

این کارگردان تلویزیونی افزود: «این‌که چطور یک اجرای تئاتر به زبان تصویر تلویزیون درمی‌آید، همراه با نمایش مجموعه‌ای از کارهای ویدیویی در این کارگاه بیان خواهد شد و به پرسش‌هایی که شرکت‌کنندگان در ورکشاپ مطرح کنند، پاسخ خواهم داد.»

بخوانید:  آغاز تمرینات تیم ملی فوتسال در غیاب دو بازیکن

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران برگزار خواهد شد.