حماس از قطعنامه شورای امنیت استقبال کرد

در پایان بیانیه جنبش حماس تاکید شده است: ما از تلاش‌های برادرانمان در الجزایر و همه کشور‌های عضو شورای امنیت که از مردم ما حمایت کردند و برای توقف تجاوزات و جنگ نسل‌کشی تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/



منبع

این قطعنامه همچنین از هر دو طرف می‌خواهد بر اساس قوانین بین‌المللی به تعهدات خود در قبال اسرا عمل کنند.

قطعنامه شورای امنیت همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا و تضمین دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از چند ماه جنگ در غزه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.

ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند.

این بیانیه می‌افزاید: ما بر حق مردم خود برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس و حق بازگشت و تعیین سرنوشت خود مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی و قوانین بین‌المللی تأیید می‌کنیم.

حماس اعلام کرد: ما بر آمادگی خود برای مشارکت در فرآیند تبادل فوری اسرا که منجر به آزادی اسرا از هر دو طرف می‌شود، تاکید می‌کنیم.

قطعنامه تصویب شده بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری طی ماه مبارک رمضان، احترام طرفین به آن و منتهی شدن این آتش‌بس به آتش‌بس پایدار تاکید دارد.

بخوانید:  عملیات اجرایی طرح گازرسانی به ۱۸ روستای منطقه تنگ تامرادی بویراحمد ۱۵ اردیبهشت سال جاری آغاز شد که هم اینک و کمتر از یک سال فاز نخست آن در قالب ۶ روستا، ۱۲۰ خانوار وپوشش جمعیتی ۵۰۰ نفر امروز شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳ با حضور استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی استان به بهره برداری رسید.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما همچنین بر اهمیت آزادی رفت و آمد فلسطینیان و دسترسی به همه نیاز‌های بشردوستانه برای همه ساکنان، در تمام مناطق نوار غزه از جمله تجهیزات سنگین برای آواربرداری تاکید می‌کنیم تا بتوانیم شهدای خود را که ماه‌ها زیر آوار مانده‌اند به خاک بسپاریم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه استقبال کرد و خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور پایبندی به آن شد.

براساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، در بیانیه جنبش حماس آمده است: ما از درخواست شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری استقبال می‌کنیم و بر ضرورت دستیابی به آتش بس پایدار که منجر به خروج تمامی نظامیان رژیم اشغالگر از نوار غزه و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان می‌شود، تاکید می‌کنیم.

حماس تاکید کرد: ما از شورای امنیت می‌خواهیم که اشغالگران را برای پایبندی به آتش‌بس و توقف جنگ نسل‌کشی و پاکسازی نژادی علیه مردم ما تحت فشار قرار دهد.