دولت دخالتی در بحث احراز یا عدم احراز صلاحیت افراد نداشته است

انتهای پیام/



منبع  

باقری، تاکید کرد: دستگاه هایی که باید هیات  های اجرایی از آنها استعلام کنند مشخص است و دلایل آنها نیز مشخص است و آنها می دانند که بر اساس قانون باید چگونه جواب بدهند. دولت  نیز باید رفتارهای تشویقی و فضاسازی را به لحاظ رسانه ای و اطلاع رسانی  انجام بدهد که مردم اعتماد کنند.

حجت الاسلام مهدی باقری، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا در مورد بحث رد صلاحیت داوطلبان مجلس توسط هیات‌های اجرایی، گفت: دلیلی و سندی مبنی بر اینکه دولت در بررسی صلاحیت‌ها سلیقه ای عمل کرده باشد نداریم. قانون هم این اجازه را نمی دهد و امکان رفتار سلیقه ای برای دولت وجود ندارد چون شاخص ها روشن و شفاف و نهادهای که باید از آن ها استعلام کنند مشخص است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه دولت دخالتی در بحث احراز یا عدم احراز صلاحیت افراد نداشته است،گفت: در شرایطی که باید کمک کنیم که ضریب اعتماد بالا برود نباید با گفتن برخی سخنان جامعه را بی اعتماد کنیم و به بدبینی ها دامن بزنیم .

وی خاطر نشان کرد: صد در صد رفتاری که دولت در ایام گذشته انجام داده است، اعتماد ساز بوده و تلاشش  نیز جذب اعتماد مردم است. دولت سیزدهم نشان داده که امانت دار است و می خواهد وظایف قانونی خود را انجام دهد.

وی اظهار داشت: طبیعی است که آنهایی که از این روند مطلع نیستند و از بیرون نگاه می کنند، احساس کنند که دولت سلیقه ای عمل  کرده است؛ درصورتیکه بررسی صلاحیت ها با استعلام از مراجع ذی صلاح انجام می شود و دولت دخالتی در این موضوع ندارد. البته در هر دوره ای شاید اینگونه اتهامی به دولتها متصور باشد. در شرایطی که باید کمک کنیم که ضریب اعتماد بالا برود نباید با گفتن برخی سخنان جامعه را بی اعتماد کنیم و به بدبینی ها دامن بزنیم .

بخوانید:  پژوهشگران راهکاری ساده برای درمان آرتروز پیشنهاد دادند

انتهای پیام/