شب های احیا بهترین فرصت برای استغفار وتوبه است

وی بیان کرد: گفتن استغفرالله و پذیرش قلبی و ادای دین و جبران خطای گذشته و عزم جدی در ترک گناه از ارکان توبه واقعی است و از امام صادق(ع) نقل شده که پیامبر روزی ۷۰ بار استغفار وتوبه می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: توبه آدابی دارد و چهار رکن اصلی آن اگر رعایت شود نزد پروردگار پذیرفته می شود که باید بن را بدانید و به آنها عمل کنید.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در جمع شب زنده داران قزوین در مسجد امام حسن عسگری (ع) با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان اظهارداشت: عبادت و بندئگی در این ماه ثواب سالها عبادت را دارد و کسانی که سعادت روزه داری و عبادت در این ایام را پی دا می کنند مورد لطف الهی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ در اولین شب احیا، مراسم شب نوزدهم ماه رمضان مردم روزه دار و مومن استان قزوین با حضور در مساجد و امامزاده ها در سوگ ضربت خوردن امیر مومنان عزاداری کردند. 

نمازشب بهترین فرصت برای توبه است

عابدینی افزود: می خواهیم قلبهایمان پاک باشد تا لیاقت محبت ائمه را داشته باشیم لذا حتما بایستی در ماه رمضان از گناه دور شویم و بوی بد گناهان را از خود دور کنیم زیرا تا زمانی که حرام خوری، گناه و بد صفتی داشته باشیم نمی توانیم به خدا نزدیک شویم.

مراسم اولین شب احیا در امامزاده حسین(ع) قزوین و روستای خورهشت تاکستان نیز باشکوه خاصی برگزار شد.

وی افزود: در ماه رمضان زیاد استغفار کنید چون گناهان را محو و نابود می کند و روایت است که خداوند بندگانش را تا پیامبر در میان آنهاست عذاب نمی کند و تا استغفار می کنند عذاب نازل نمی شود.

بخوانید:  اوقات شرعی کرج در ۸ فروردین ۱۴۰۳ 

وی اضافه کرد: توبهع کننده بایستی واقعا به خدا نشان دهد از صمیم قلب پشیمان شده و سراغ کسانی برود که به آنها ظلم کردهو حلالیت طلب کند.

امام جمعه قزوین اظهارداشت: گناه موجب نزول عذاب الهی می شود لذا در ماه رمضان ضمن دوری از گناه و زشتی ها از فرصت توبه برای بخشش الهی استفاده کنید و در ماه رمضان این فرصت ارزشمند را از دست ندهید.

احیا

وی عبادت و راز و نیاز با خداوند، دستگیری از نیازمندان، برپایی سفره های افطار و دوری از گناه از مهمترین اعمالی است که روزه داران را به مسیر بندگی رهنمون می کند.

عابدینی اظهارداشت: استغفار به زبان، نشان دادن پشیمانی در عمل، جبران خطای گذشته و تصمیم قاطع برای کنار گذاشتن بدی و گناه از دیگر شرایط پذیرفتن توبه از سوی خداوند است.

وی گفت: انسانی که توبه کند و پاک شود و از اشتباهات خود توبه و اظهار ندامت واقعی کند حتما امام را بهتر درک کرده و از لطف الهی نیز برخوردار می شود.

Capture

وی اظهارداشت: زیارت نامه ها و سجده و قنوت و تسبیحاتی که در ماه رمضان به زبان جاری می شود مثل زنبور عسلی است که فقط روی گلی می نشیند که مطهر و معطر باشد اما شیطان و هر چیزی که شیطانی است مانند مگسی است که دنبال کثیفی و زخم می گردد.

امام جمعه قزوین یادآورشد: در ماه رمضان آمده ایم تا با عبادت و بندگی و پرهیز از گناهان ، امام تا خود را درک کنیم و با جسم پاک و قلب مطهر نزد خدا برویم.

بخوانید:  سوییس صعود کرد، کامرون و صربستان حذف شدند

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

احیا 3

آیت الله عابدینی در ادامه گفت: جز خدا کسی را نداریم و باید با معرفت اظهار عجز و انابه کنیم و از خدا بخواهیم گناهان ما را ببخشد و نماز شب بهترین فرصت برای توبه بندگان است.

انتهای پیام


آیا این خبر مفید بود؟

شب های احیا بهترین فرصت برای توبه و استغفار

احیا 8

 





آیت الله عابدینی در ادامه بیان کرد: خداوند توبه بندگان را دوست دارد و اگر کسی خود را از گناه و زشتی ها پاک کند به اهل بیت نزدیک می شود.

وی از روزه داران خواست در ماه مبارک رمضان ضمن تلاوت قران، اقامه نماز جماعت و جمعه در مساجد و شرکت راهپیمایی روز قدس را فراموش نکنند.

احیا 2