«شعر» بهترین ابزار برای انتقال پیام شهدا و انقلاب به جهانیان است

قاضی زاده هاشمی در این آیین اظهارداشت: فرهنگ عاشورا بیش از یک هزار و چهارصد سال با ابزار شعر انتقال داده شد و در مسیر آرمان عاشورا و سیدالشهدا پیروان زیادی در این مکتب پرورش یافتند.

وی اظهارداشت: مسئولان بنیاد شهید استان در این زمینه تلاش زیادی کردند و پشتیبانی مدیریت استان، سپاه،ارتش و نیروهای مسلح، شهرداری و سایر ارگانها جای تقدیر دارد.

 





رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران افزود: هفتمین کنگره شعر ایثار در قزوین بعنوان یکی از مهدهای تمدنی ایران که  دارای شخصیت های ادیب و فاخر و چهره های فرهنگی متعددی است فرصتی خوبی بود تا توانمندی استانها ارزیابی شود.

وی اظهارداشت: با زبان شعر بهتر می توان پیام انقلاب را منتقل کرد و امیدواریم با ارتقای سطح کیفی این رویداد بتوانیم در آینده به دستاوردهای بهتری برسیم.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع

وی افزود: ارسال 1236 اثر از سوی 391 شاعر بیانگر استقبال هنرمندان از این جشنواره بود و چهره های شاخص و برجسته ای در میان منتخبان دیده می شوند که امیدواریم با تبلیغ مناسب با زبان شعر بتوانیم پیام انقلاب و محور مقاومت را به گوش جهان برسانیم.

انتهای پیام

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ هفتمین کنگره شعر ایثار روز چهارشنبه با حضور قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، اعلایی استاندار، معاونان استانداری، مدیران دستگاههای اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده شهدا و ایثارگران در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد.

بخوانید:  پرویز برومند سفیر ورزشی «کن پامنار» شد

معاون رئیس جمهور افزود: با تمرکز زدایی تلاش می کنیم جشنواره های مهم را در استانها برگزار کنیم تا هم توانمندی مناطق را ارزیابی و تقویت کنیم و هم از فرصت همه استانها برای میزبانی رویدادهای فرهنگی بهره مند شویم.

استقبال قابل توجه از کنگره شعر ایثار 

قاضی زاده هاشمی یادآورشد: یکی از اصلی ترین وظایف بنیاد شهید ترویج تفکر شهداست و باید بتوانیم فرصت  مناسبی برای انتخاب مردم فراهم کنیم و هنر شعر می تواند یکی از ابزارهای موثر باشد.


آیا این خبر مفید بود؟

وی اضافه کرد: به فرموده رهبر انقلاب که فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اگر بتوانیم فلسفه عاشورا را به نسل آینده منتقل کنیم بدون تردید نسل های شهید پروری تربیت خواهند شد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در این راستا جشنواره نمایش در استان یزد، شعر ایثار در قزوین، فیلم مقاومت در بوشهر برگزارشده است تا از ظرفیت هنرمندان استانها نیز استفاده می کنیم.

در ادامه از برگزیدگان جشنواره تجلیل شد.

تفاهم نامه همکاری فرهنگی با شش کشور جهان 

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: بدنبال این هستیم تا این کنگره را در سطوح بین المللی هم برگزار کنیم و در راستای گسترش همکاری ها تفاهم نامه ای با شش کشور جهان منعقد شده تا در زمینه فعالیتهای فرهنگی مانند کتاب، شعر، رمان، فیلم بتوانیم آثار فاخر بیشتری را از کشورهای جهان اسلامی و مقاومت دریافت کنیم.

این مسئول اظهارداشت: از همه هنرمندان جهان برای همکاری در رویدادهای آینده دعوت به همکاری می کنیم تا این رویکرد فرهنگی هر سال بهتر از قبل برگزار شود.

بخوانید:  رهبر انقلاب: امروز مسئله بزرگ دنیای اسلام غزه است

photo_2023-03-01_21-22-25

photo_2023-03-01_21-35-57