طرح های نیمه تمام کشاورزی در قزوین با اعتبارات سفر ریاست جمهوری تکمیل می شود

وی اضافه کرد: یک میلیارد و 700 میلیون تومان از سوی جهاد کشاورزی تامین خواهد شد و 300 میلیون تومان بایستی توسط کشاورزان تامین شود و اگر هزینه روستاییان کافی نبود اینجانب نیز بخشی از هزینه ها را از محل اعتبارات در اختیار نمایندگان متقبل می شوم تا کار به سرانجام برسد.

سیاهکلی یادآورشد: این طرح دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که حدود 85 درصد هزینه اجرای طرح توسط دولت تامین می شود و 15 درصد را باید روستاییان مشارکت کنند تا کار تسریع شود.

این نماینده بیان کرد: از شش سال قبل طرحی در باغات این روستا اجرا شده که متوقف مانده و امروز که شرایط مناسبی برای اجرای طرحها مهیا شده امیدواریم با مشارکت و همراهی روستاییان بتوانیم این طرح مهم را تکمیل کنیم.


آیا این خبر مفید بود؟

سیاهکلی خطاب به روستاییان گفت: اگر می خواهید از امکانات دولتی استفاده کنید باید وحدت داشته باشید و در میان خودتان به یک گفتمان مشترک برسید و سپس از حمایت های دولتی برخوردار شوید و ما نیز همراه شما هستیم تا از این تسهیلات استفاده کنید.

وی اظهارداشت: با توجه به مشکلات ناشی از خشکسالی و کمبود منابع آبی، دولت مصمم است موضوع آب در بخش کشاورزی را با روش های علمی و تجهیزات مدرن حل کند و اگر شما همراهی نکنید متضرر خواهید شد و این اعتبارات به طرح های دیگری اختصاص خواهد یافت.

تکمیل طرح آبیاری قدیم آباد را پیگیری می کنیم

سیاهکلی اضافه کرد: بودجه به صورت سالانه تعیین وتوزیع می شود و اگر طرح این روستا اجرا نشود معلوم نیست سال آینده نیز هزینه ای به این طرح داده شود.

بخوانید:  زمان قرعه کشی خودروهای وارداتی اعلام شد

image_2022_9_11-23_25_24_691_mTX

000

در این محدوده از سال 96 زیر ساخت های لازم برای اجرای آبیاری قطره ای به صورت تجمیعی در 74 هکتار از زمینهای زراعی و باغی روستا تامین شده اما به دلیل به توافق نرسیدن همه کشاورزان صاحب زمین برای اجرای طرح و نیز تامین نشدن اعتبارات سالهاست این کار متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، عصر یکشنبه به همراه علیرضا بهرامی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی، صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین و نصیری معاون مدیر آب وخاک با حضور در روستای قدیم آباد قزوین برای حل مشکل آبرسانی قطره ای این روستا اقدام لازم را انجام دادند.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

image_2022_9_11-23_25_10_461_O34

وی افزود: خوشبختانه سفر ریاست جمهوری به استان قزوین دستاوردهای ارزشمندی داشت و بیشترین اعتبارات به بخش کشاورزی استان اختصاص داده شده که برای احیای دشت قزوین و اجرای طرح های مهم بویژه آبیاری نوین هزینه خواهد شد.

لطف الله سیاهکلی ضمن بازدید از طرح نیمه تمام سامانه آبیاری قطره ای در زمینهای چاه شماره سه کریم آباد در روستای قدیم آباد برای گره گشایی از این مشکل قول مساعدت داد.

انتهای پیام.




وی اظهارداشت: این نوع طرح آبیاری برای باغ تعریف شده و اگر اختلافی در روستا هست و برخی دنبال کار زراعی هستند باید این مشکل را حل کنند تا کار بسرعت اجرایی شود.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از این طرح نیمه تمام با حضور در مسجد امام حسین روستای قدیم آباد با اشاره به ضرورت صیانت از منابع آبی و استفاده از روشهای نوین آبیاری اظهار داشت: با مدیریت جدید در سازمان جهاد کشاورزی و حضور آقای افلاطونی، روند گره گشایی از مشکلات کشاورزان سرعت گرفته و بسیار امیدواریم بتوانیم با تعامل و همکاری مدیران سازمان اقدامات موثری برای پاسخگویی به مطالبات بهره برداران انجام دهیم.

قققققق

سیاهکلی یادآورشد: امسال و سال آینده روزهای بسیار پرکاری را در استان پیش بینی می کنیم و امیدواریم در دولت سیزدهم با رویکرد مردمی بتوانیم گره گشای مشکلات مردم باشیم.

در ادامه از سوی مدیران جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت این طرح و نیز نحوه تکمیل آن ارائه شد.