17 میلیارد ریال برای تکمیل طرح آبیاری روستای قدیم آباد اختصاص می یابد

وی بیان کرد: اگر تعامل و تفاهم کشاورزان محقق نشود با مشکلات اجتماعی روبرو شده و هزینه انجام شده نیز هدر خواهد رفت زیرا نوع آبیاری مزارع با باغات فرق می کند و نمی توان زیرساخت اجرا شده را برای آبیاری مزارع استفاده کرد.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح حدود ۹۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده که تاکنون 868 میلیون تومان برای تامین برخی زیرساختها از جمله ساخت اتاقک و نصب دستگاههای فیلتراسیون، لوله گذاری باغات و خرید لوله های انتقال آب هزینه شده است.

image_2022_9_11-23_25_9_887_coq

صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین هم گفت: در روستای قدیم آباد یکی از مهمترین چالش های ما این است که بخشی از زمینها زراعی است و شاید برخی تمایلی به تبدیل آن به باغ را نداشته باشند که این کار می تواند کاربری را تغییر دهد لذا حتما باید به نگاه مشترک برسیم تا کار اجرا شود.

 





معاون جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارداشت: لازمه اجرای این طرحها مشارکت مردم است و امیدواریم 75 نفر کشاورزان ذینفع در کار مشارکت داشته باشند تا کار به سرانجام برسد زیرا توقف کار هزینه را تا 4 برابر افزایش خواهد داد.

علیرضا بهرامی در جمع روستاییان قدیم آباد در مسجد امام حسین(ع) این روستا گفت: طرح آبرسانی قطره ای به صورت تجمیعی در سال 95 به مساحت 75 هکتار در این روستا آغاز شد و قرار بود هر بهره بردار 1.5 میلیون تومان مشارکت کند که به دلایل مختلف چند سالی طرح متوقف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، عصر یکشنبه به همراه بهرامی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی، صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین و نصیری معاون مدیر آب وخاک با حضور در روستای قدیم آباد قزوین برای حل مشکل آبرسانی قطره ای این روستا اقدام لازم را انجام دادند.

بخوانید:  طلا یا بیت‌کوین، مسئله این است!

صالحی گفت: ساخت استخر، نصب فیلتراسیون آماده شده و زیرساخت آبیاری قطره ای هم در مراحل پایانی است و منتظریم تا روستاییان به توافق برسند تا همه اراضی به باغ تبدیل شود و جهاد کشاورزی هم طرح را به پایان برساند.


آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام

وی اضافه کرد: در حال حاضر در شهرستان قزوین 62 پروژه آبیاری مدرن در حال اجراست و با تکمیل این طرحها ضمن صرفه جویی در مصرف آب شاهد افزایش راندمان تولید نیز هستیم و امیدواریم بهره برداران روستایی با توجه به دستاوردهای ارزشمند اینگونه طرحها برای تکمیل کار با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

image_2022_9_11-23_25_10_461_O34

بهرامی بیان کرد: برای تکمیل طرح فیلتراسیون، تامین پمپ، لوله و تست و راه اندازی استخر این طرح حدود دو میلیارد تومان نیاز است که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن را از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تخصیص خواهیم داد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر حدود ۴۵ هکتار از زمینهای روستای قدیم آباد به صورت باغات است و اگر بقیه نیز توافق کنند زمینه تسریع در اجرای طرح آبیاری قطره ای در این روستا مهیا می شود زیرا عزم مسئولان جهاد کشاورزی اجرای طرح آبیاری در این روستاست.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع