غشای تصفیه آب هنگام فیلتر شدن، الکتریسیته تولید می کند!

تیمی از مؤسسه علم و فناوری کره (KIST) و دانشگاه Myongji، هر دو واقع در سئول، مقاله جدیدی را منتشر کرده اند که در آن «تولید الکتریسیته و غشای تصفیه برای بازیافت آب» را توصیف می کند.


این تیم ادعا می‌کند که می‌تواند بیش از 95 درصد از آلاینده‌های کوچک‌تر از صد میلیونیم متر، از جمله ذرات فلزات سنگین و میکروپلاستیک‌هایی را که اکنون در مقادیر ناراحت‌کننده‌ای در آب باران از قطب جنوب تا فلات تبت یافت می‌شود، دفع کند و آن را برای آنها ناامن می‌کند. نوشیدنی به نظر می رسد که بدون توجه به اسیدیته منبع آب نیز کار می کند و در محدوده pH 1-10 به خوبی عمل می کند.

در حالی که این مطالعه ادعا می‌کند که غشاء “عملکرد تولید انرژی بالا” را در آزمایش‌های تجربی نشان می‌دهد، نمونه اولیه آزمایشگاه کوچک است و ارقام قدرت مربوطه نیز همینطور است. چکیده مطالعه حداکثر سطح توان فقط 16.44 میکرووات و حداکثر 15.16 میلی ژول انرژی تولید شده در یک دوره زمانی نامشخص را گزارش می دهد و تولید برق پیوسته است. فقط 10 میکرولیتر آب برای تولید برق برای بیش از سه ساعت کافی بود.


|





منبع

نویسنده اصلی، جی سو سانگ، این ماده را به عنوان یک منبع انرژی تجدیدپذیر نسل بعدی می‌بیند.


آیا این خبر مفید بود؟


غشای تصفیه آب هنگام فیلتر شدن، الکتریسیته تولید می کند!

غشا یک ساندویچ دو لایه است که لایه بالایی یک پلیمر رسانا و پایین آن یک فیلتر متخلخل است. همانطور که آب آلوده روی لایه بالایی ریخته می شود، به صورت جانبی در سراسر غشاء حرکت می کند و جریان متقابلی از یون ها ایجاد می کند که می تواند به عنوان جریان الکتریکی با استفاده از الکترودهایی در دو انتهای غشاء برداشت شود.

بخوانید:  قرچک ورامین صاحب پردیس سینمایی شد