مد جدید؛ عروسی در فضا

شرکت اسپیس پرسپکتیو توسط دو عضو سابق پروژه پژوهشی «بیوسفر ۲» تأسیس شده است. این شرکت با تمایل به اشتراک‌گذاری قدرت دگرگون کننده سفرهای فضایی با تعداد هرچه بیشتری از مردم هدایت می‌شود.

بیوسفر ۲(Biosphere ۲) یک سیستم اکولوژیکی بسته‌ است که برای شبیه‌سازی و پژوهش‌های علمی درباره آن ساخته‌ شد. این پروژه در طول فعالیت خود، دو مأموریت آزمایش محیط‌بسته داشته‌ است که به نام ماموریت‌های ۱ و ۲ شناخته می‌شوند. در طول این ماموریت‌ها، محیط آن مهر و موم شده و پژوهشگران به دور از دنیای بیرون در آن زندگی کرده‌اند. از سال ۲۰۱۱ دانشگاه آریزونا آن را به عنوان مرکز پژوهشی-آموزشی به کار گرفته و از آن برای یادگیری سیستم‌های زیستی زمین و شناخت جایگاه زمین در جهان استفاده می‌کند. بیوسفر ۲ بزرگترین ویواریوم و سامانه اکولوژیکی بسته است که با هدف بررسی امکان حیات در فضای بیرونی ساخته شد.

جین پوینتر، یکی از بنیانگذاران شرکت فضایی اسپیس پرسپکتیو ادعا می‌کند که شرکتش می‌تواند اولین شرکتی باشد که خدمات ازدواج را در فضا ارائه می‌دهد.

او گفت: ما افرادی را سراغ داریم که می‌خواهند اولین کسانی باشند که در فضا ازدواج می‌کنند، بنابراین باید منتظر بمانیم ببینیم کدام زوج، اولین می‌شوند.


|